138322

کودلکو عملیاتهای معدن مس چوکوئیکاماتا را پس از بارانهای اخیر از سر می گیرد

دنیای معدن - شرکت معدنکاری دولتی شیلیایی کودلکو روز شنبه گفت این شرکت امیدوار است به زودی عملیاتهای معدن مس چوکوئیکاماتای خود در شمال این کشور را یک روز پس از آنکه بارانهای شدید باعث تعلیق آنها شد از سر بگیرد.

کودلکو گفت عملیاتهای معدن کوچکتر مینیسترو هاله س این شرکت اواخر روز جمعه پس از چندین ساعت تعلیق از سر گرفته شد و کارگران شیفت کاری خود را در بعد از ظهر شنبه در چوکوئیکاماتا بر این مبنا که بتدریج و به طور پیشرونده عملیاتهای آن را به حال عادی باز گردانند آغاز کردند.

این بزرگترین تولید کننده مس جهان گفت آبرسانی و برق رسانی به معدن چوکوئیکاماتا ، پس از تعلیق عملیاتهای این معدن در پی چیزی که هواشناسان آن را بالاترین سطح بارندگی در بیش از 40 سال در بعضی مناطق شرح دادند که منجر به مرگ دست کم شش نفر و قطعی برق و آب و ویرانی جاده ها و خانه ها شد، به حالت عادی بازگشت. بارانها و طوفانهای شدید بیشتری برای 24 ساعت آینده با خطر هجوم گل و لای و لغزش زمین پیش بینی شده است.

این شرکت معدنکاری همچنین گفت که عملیاتها در معادن دیگرش در منطقه، رادومیرو تومیک و گابریلا میسترال، همراه با عملیاتهای مینیسترو هاله س نسبتاً به صورت عادی تداوم دارند اگر چه اقدامات احتیاطی لازم برای آنها در نظر گرفته شده است.چوکوئیکاماتا دومین معدن بزرگ مس این شرکت از لحاظ مقدار تولید است در حالیکه مینیسترو هاله س 12 درصد از کل تولید مس کودلکو را در سال 2017 بر عهده داشت.

رئیس جمهور شیلی، سباستین پینیه را، روزهای جمعه و شنبه از شهرهای همجوار کالاما و آریکا دیدن کرد و با بلازده توصیف کردن آنها از ارتش خواست به تخلیه خانه هایی که در مکعرض خطرند و تأمین جاده ها کمک کند. این فرمان درست چند روز پس از آن صادر می شود که سه استان جنوبی شیلی به خاطر آتش سوزی در جنگلهای آنها به عنوان مناطق بلا زده اعلام شده بودند. کودلکو گفت یک جاده جایگزین بین کالاما و چوکوئیکاماتا، پس از آنکه یک پل در جاده اصلی به خاطر هوای بد سقوط کرد، کشیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید