138297

تلاش برای راه اندازی فولاد قاین/حقوق معوق معدنکاران پیگیری می شود

دنیی معدن -معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش می کنیم کارخانه فولاد قاین به زودی راه اندازی شود.

به گزارش دنیای معدن، جعفر سرقینی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه صنعت و معدن بیان کرد: تولید فولاد در کشور طی چهل سال گذشته، چهل برابر شده است.

وی با بیان اینکه اول انقلاب سالانه چهار میلیون تن فولاد به داخل کشور وارد می شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه سالانه ۱۰ میلیون تن فولاد صادر می کنیم.

وی بیان کرد: علی رغم جنگ و تحریم های دشمن علیه ایران، سال گذشته با پشت سر گذاشتن فرانسه و ایتالیا رتبه دهم در دنیا را کسب کرده ایم.

سرقینی ادامه داد: همچنین اوایل انقلاب سالانه هشت میلیون تن سیمان وارد می شد اما امروز قریب به ۱۵ میلیون تن صادرات داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز ظرفیت تولید سیمان به ۸۷ میلیون تن رسیده که از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در تولید سیمان رتبه چهارم دنیا را داریم، افزود: همچنین به لحاظ ظرفیت در رتبه سوم کاشی و سرامیک قرار داریم.

سرقینی با بیان اینکه در روز پیروزی انقلاب، ۱۹ میلیون تن استخراج مواد معدنی داشتیم، اظهار کرد: امروز استخراج مواد معدنی به ۴۰۰ میلیون تن در طول سال رسیده است.

وی بیان کرد: علی رغم تحریم های دشمن طی سال گذشته ۹ میلیارد دلار صادرات معدنی و صنایع معدنی داشتیم که پیش بینی می شود صادرات سال جاری هم به همین میزان برسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این ظرفیت ها و سرمایه گذاری ها در سایه امنیت انجام شده که دستاوردی بزرگ از انقلاب است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در معادن خراسان جنوبی اظهار کرد: به دنبال نگرانی های نماینده ولی فقیه در استان و پیگیری های انجام شده توسط وزارت صمت، بخشی از زغال شویی طبس راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان باقران هم به ظرفیت تولید رسیده است، افزود: تلاش می کنیم که کارخانه فولاد قاین به زودی راه اندازی شود.

سرقینی با بیان اینکه نگرانی های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیرامون حقوق معوقه کارگران بیان کرد: اگر کارگری حقوق معوقه دارد، حتما پیگیری می شود چراکه تاکنون گزارشی از این استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع فرآوری در دستور کار است، گفت: در حال حاضر شش هزار و ۵۰۰ معدن فعال در کشور داریم.

دیدگاهتان را بنویسید