138292

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، زمینه‌ساز رشد تولید داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

دنیای معدن - احمد مرادی، نمایـنده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، احداث عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را در بندرعباس، امتیازی برای این شهر دانست و افزود: احداث این منطقه به رشد تولید داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کرده است.


به گزارش دنیای معدن، احمد مرادی افزود: تاسیس و استقرار منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در استان هرمزگان و شهر بندرعباس براساس طرح آمایش سرزمینی انجام شد؛ کما اینکه مشاهده می‌شود این منطقه از پتانسیل‌های ممتازی برخوردار بوده که زمینه‌ساز رونق صنایع شده‌اند. از جمله آنکه صنایع مادری همچون فولاد و آلومینیوم در این منطقه رونق گرفته‌اند. بیشترین ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در این منطقه مسقر است. 3 مجموعه فولادی بزرگ نیز در این منطقه احداث شده‌اند. صنایع و تولیدکننده‌های دیگری نیز در منطقه ویژه خلیج فارس حضور پیدا کرده‌اند و به تولید مشغول هستند.
نمایـنده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور این صنایع در شهر بندرعباس مزیت‌هایی را برای این شهر به‌دنبال داشته است. در درجه نخست آنکه به رشد تولید داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود. به‌علاوه آنکه در ایجاد یک اشتغال پایدار کمک‌کننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید