138285

بزرگ ترین کارخانه فولاد خصوصی کشور در هشترود احداث می شود

دنیای معدن - فرماندار هشترود از احداث بزرگ ترین کارخانه فولاد خصوصی کشور در هشترود خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، امین امینیان در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: ساخت بزرگ ترین کارخانه فولاد خصوصی کشور با هزینه ۱,۱۰۰ میلیارد تومان تا ۲۹ بهمن سالجاری در شهرک صنعتی پرفسور هشترودی کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه صاحب شغل می شوند و روزانه به اندازه ۸۰۰ دستگاه تریلی محموله میلگرد، آهن و نبشی بارگیری خواهد شد.

وی از راه اندازی واحد تولید حلال های صنعتی در پالایشگاه پتروشیمی ارکان پارس هشترود در هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: شهرستان هشترود در دهه فجر شاهد افتتاح ۷۷ پروژه با اعتبار نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان خواهد بود که با کمک تسهیلات دولتی با بهره کم کار خود را شروع کرده اند.

امینیان اظهار کرد: پروژه های دو میلیارد تومانی مخابراتی، مجموعه درمانگاه تأمین اجتماعی با هزینه ۱۴ میلیارد تومان، مجموعه پالایشگاهی ارکان پارس با هزینه ۶۰ میلیارد تومان و کارخانه فولاد با ۱,۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی هستند که در دهه فجر کلنگ زنی و یا به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: همچنین سال آینده تمامی ۷۷۵۰ هکتار اراضی سد سهند هشترود که چندین سال بود بلا تکلیف مانده بودند به زیر کشت آبی خواهد رفت.

امینیان ادامه داد: در شهرستان هشترود اقدامات قابل توجهی انجام گرفته و ظرفیت های موجود شناسایی شده و بر اساس آمایش سرزمینی در سه محور کشاورزی، گردشگری و معدن برنامه ریزی شده است تا در آینده شاهد توسعه همه جانبه شهرستان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید