138283

کارخانه گندله سازی اسدآباد بهره برداری می شود

دنیای معدن -فرماندار اسدآباد گفت: کارخانه گندله سازی یکی از صنایع مهم این شهرستان در بخش اقتصادی و اشتغال است که با حمایت دولت به مرحله تولید رسیده و همزمان با دهه فجر بهره برداری می شود.

کریم حمیدوند روز دوشنبه اظهار داشت: این واحد صنعتی در مجاورت کارخانه کنستانتره آهن احداث شده و از محصول این واحد صنعتی تغذیه می کند.
وی اضافه کرد: کنستانتره آهن برای استفاده در صنایع تولید آهن آلیاژی باید به گندله تبدیل شود و از اینرو احداث چنین کارخانه ای از نظر اقتصادی به صرفه است.
فرماندار اسدآباد خاطرنشان کرد: برای ساخت و راه اندازی کارخانه گندله سازی یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و نقش ویژه ای در رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه دارد.
حمیدوند با بیان اینکه کارخانه گندله سازی هم اینک به صورت آزمایشی آغاز بکار کرده گفت: این طرح به صورت رسمی راه اندازی می شود.
وی از دیگر مزایای این طرح به افزوده شدن سالانه 2 هزار میلیارد ریال به سرجمع درآمدهای مالیاتی استان همدان اشاره کرد و افزود: سه درصد از این مبلغ به طور مستقیم به شهرداری اسدآباد اختصاص می یابد که در توسعه و تکمیل مبلمان شهری بسیار اثرگذار است.
همزمان با دهه فجر 797 طرح به ارزش 14 هزار و 610 میلیارد ریال و ایجاد سه هزار و 726 فرصت شغلی در استان همدان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
اسدآباد در 45 کیلومتری همدان واقع شده و سرشار از منابع غنی سنگ آهن است و همین موضوع موجب احداث کارخانه ذوب آهن، کنستانتره آهن و گندله سازی در این منطقه شد.

دیدگاهتان را بنویسید