138271

مدیرعامل فولاد مبارکه در نهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران:

توسعۀ متوازن گروه فولاد مبارکه راهبرد اساسی این شرکت است

دنیای معدن - مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در «نهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار» که با حضور دکترغریب‌پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، دکتر سرقینی معاون وزیر صمت و اعضای هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد، طی سخنانی گفت: توسعۀ متوازن گروه فولاد مبارکه و احداث نورد گرم شماره 2 از مهم‌ترین راهبردهای اساسی شرکت است.

به گزارش دنیای معدن، وی با تأکید بر این ‌ که احداث نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه با هدف تولید ورق ‌ های زیر 2 میلی ‌ متر در نظر گرفته شده است تصریح کرد: از کارشناسان و شرکت ‌ های مشاوره ‌ ای برای این موضوع دعوت به همکاری کرده ‌ ایم.
وی خاطرنشان کرد: در ادامۀ این طرح ‌ ها اجرای طرح خط نورد در بندرعباس را نیز در دست مطالعه و بررسی داریم.
مهندس عظیمیان در ادامه با اشاره به اهمیت خط نورد 2 گفت: با توجه به تحریم ‌ ها دو راهکار برای احداث این خط نورد پیش رو داریم: اول اینکه نورد شماره 2 را در فولاد مبارکه و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا با در نظر گرفتن تحریم ‌ ها اجرا کنیم؛ راهکار دوم این است که مشابه خط نورد گرم فعلی فولاد مبارکه را با توجه به نقشه ‌ های موجود در بندر عباس اجرا نماییم که در حال بررسی هر دو راه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم منابع محدود و پروژه ‌ هایی که به آن ‌ ها نیاز داریم زیادند. در این صورت باید با اولویت ‌ بندی حساب ‌ شده پروژه ‌ ای را انتخاب کنیم که بیشترین و سودمندترین بازگشت سرمایه را در کوتاه ‌ ترین زمان ممکن در پی داشته باشد.مهندس عظیمیان در همین خصوص خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه بر آن است با بهره ‌ مندی از خرد جمعی همۀ کارشناسان خبرۀ حوزۀ صنعت فولاد کشور بهترین راه را انتخاب کند و شرایطی فراهم سازد تا این شرکت همچنان بتواند با حفظ سهم 50 درصدی خود در تولید فولاد کشور در راه خدمت ‌ رسانی به جامعه همچون ستاره ‌ ای درخشان در صنعت فولاد کشور بدرخشد.

دیدگاهتان را بنویسید