138248

واقعی شدن قیمت زغال سنگ موجب جذب سرمایه های سرگردان می شود

دنیای معدن - دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: با واقعی شدن قیمت زغال سنگ و جذب سرمایه های سرگردان و نقدینگی بخش خصوصی، دیگر نیازمند دریافت یارانه های دولتی در این حوزه نخواهیم بود.

به گزارش دنیای معدن مسعود صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران، گفت: مهم ترین راهکار برای خارج شدن از بحران کمبود زغال سنگ با توجه به ذخایر موجود، افزایش سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی تأکید کرد: واقعی شدن قیمت زغال سنگ می تواند سرمایه های سرگردان و نقدینگی بخش خصوصی را به سمت این صنعت سوق دهد و دیگر صنعت زغال سنگ نیازمند دریافت یارانه های دولتی در این حوزه نخواهد بود.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران افزود: دولت در شرایطی نیست که بتواند در حوزه زغال سنگ سرمایه گذاری کند و بهتر است با برنامه ریزی های درست در صنعت معدن به ویژه زغال سنگ، مسیر را برای بخش خصوصی هموار کند.

صمدی افزود: بهترین جذابیت در بخش زغال سنگ این است که قیمت زغال مطابق قیمت های جهانی، یک نرخ واقعی شود.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با اشاره به تولید سالیانه یک میلیون و ٧۰۰ هزار تن کنسانتره زغال سنگ در کشور گفت: با توجه به میزان ذخایر قطعی زغال سنگ در کشور و قابلیت ذخیره سازی خوبی که وجود دارد، توجه را به این حوزه بیشتر کنیم، چرا که با افزایش معادن و تولید، به تبع آن اشتغالزایی در مناطق محروم هم افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید