138244

فاز دوم فولاد دزفول 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دنیای معدن - غلامرضا شریعتی افزود: خوشبختانه با کار ارزشمندی که سرمایه گذار انجام داده است فاز دوم این پروژه با هزینه ۱۱۵ میلیون یورو و حدوداً ۳۳۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۸۹ درصد در دست انجام است.

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از روند اجرایی ساخت فاز دوم کارخانه فولاد روهینا در شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور فاز اول کارخانه فولاد روهینا مورد بهره برداری قرار گرفت. فاز اول با حدود ۳۰ میلیون یورو و ۱۲۰ میلیارد تومان ساخته شد و اشتغال قابل ملاحظه ای هم در منطقه ایجاد کرد.

به گزارش دنیای معدن وی افزود: خوشبختانه با کار ارزشمندی که سرمایه گذار انجام داده است فاز دوم این پروژه با هزینه ۱۱۵ میلیون یورو و حدوداً ۳۳۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۸۹ درصد در دست انجام است.

شریعتی تصریح کرد: فاز دوم این واحد تولیدی مبتنی بر تولید شمش و میلگرد خواهد بود و ظرفیت تولید کارخانه را از ۴۵۰ هزار تن میلگرد به ۹۰۰ هزار تومان میلگرد می رساند و ۴۵۰ هزار تن شمش هم در فاز دوم به ظرفیت تولید کارخانه افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص بخش تولید کلاف هم که پیگیر هستند حمایت می کنیم که انشاالله این بخش هم انجام شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: تکنولوژی به کار رفته در این کارخانه در کشور کم نظیر است و با مصرف پایین انرژی، مصرف آب کم و بازچرخانی آب در آن دارای تکنولوژی کاملا به روز است.

شریعتی اظهار کرد: کمک می کنیم بقیه مسیر با سرعت طی شود و به سرانجام برسد؛ امیدوارم سال آینده در تیرماه فاز دوم این کارخانه به بهره برداری برسد و تولید آن افزایش یابد و به تولید و صادرات غیرنفتی کشور کمک کرده و منشأ خیر باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سال آینده با سفری که رئیس جمهور محترم به استان برای افتتاح و بهره برداری چند پروژه بزرگ خواهند داشت این هم یکی از پروژه های باشد که به دست ایشان مورد بهره برداری قرار بگیرد و گام بزرگی در شهرستانی که منسوب و مفتخر به مقاومت و ایثار است در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته شود و دزفول همچنان که در هشت سال دفاع مقدس درخشید در اقتصاد مقاومتی و تولید و خودکفایی کشور هم پیشرو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید