138237

تحریم آلومینیوم برای فلج کردن صنایع کشور طراحی شده است

دنیای معدن - نماینده مردم سراب در مجلس با تاکید بر اینکه تحریم آلومینیوم برا فلج کردن صنایع کشور طراحی شده است گفت: از ذخایر چندین میلیارد تنی نفلین سینیت و آلومینا در سراب استفاده کنیم.

به گزارش دنیای معدن از سراب، یوسف داوودی ظهر امروز در آیین افتتاح پست برق قدرتمند نفلین سینیت سراب و تفاهم نامه ایدور و ایمیدرو برای اجرای تولید پودر آلومینا در سراب، با تاکید بر اینکه تحریم آلومینیوم برای فلج کردن صنایع کشور طراحی شده است اظهار داشت: فرصت خوبی است که روی پای خود بایستیم و از ذخایر چندین میلیارد تنی نفلین سینیت و آلومینا در سراب استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مناقصه بین المللی برای احداث کارخانه تولید آلومینا از نفلین سینیت انجام شد و روس ها برنده شدند افزود: عده ای می خواستند هزینه اجرای آلومینای سراب را بالا نشان داده و بدون توجیه اقتصادی نشان دهند و همواره وابسته نگه دارند اما به لطف خدا این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

کارخانه نفلین سینیت سراب جلوی خروج یک میلیارد دلار ارز را می گیردتبریز| نفلین سینیت سراب و کلیبر می تواند سیمان مورد نیاز کشور را تأمین کند

نماینده مردم سراب در مجلس با بیان اینکه کارخانه آلومینای سراب در 27 شهریور 82 به دست جهانگیری وزیر صنایع وقت کلنگ زنی شد گفت: در این مجتمع زیرساخت های لازم فراهم شده ولی کار به خوبی پیش نمی رود که باید شتاب بیشتری به روند احداث این مجتمع بدهیم.

وی با انتقاد از عده ای که استحصال آلومینا از نفلین سینیت را برای ابرقدرت هایی مانند آمریکا و روسیه و چین دارای توجیه اقتصادی می دانند ولی برای ایران بدون توجیه اقتصادی عنوان می کنند ابراز داشت: باید به فکر تبعات سیاسی و اجتماعی آن باشیم و به سرعت این پروژه را به سرانجام برسانیم.

داودی برنامه امروز مبادله موافقت نامه اجرای پروژه تولید پودر آلومینا از کانی نفلین سینیت سراب را اتفاق بزرگی برای ایران، آذربایجان شرقی و سراب دانست و گفت: مسئولان اگر گرهی وجود دارد، آن گره را باز کنند تا مردم از مزایای اقتصای و اشتغال آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید