138221

قیمت طلا رکورد هفت ماهه زد

دنیای معدن -قیمت طلا روز سه‌شنبه تحت تاثیر تقاضا برای خرید دارایی‌های مطمئن در پی تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین، به بالاترین رکورد خود در بیش از هفت ماه اخیر صعود کرد.

به گزارش دنیای معدن، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تا مرز ۱۳۰۳.۶۲ دلار صعود کرد.

در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ثابت بود و در ۱۳۰۲.۷۰ دلار ایستاد.

پس از این که وزارت دادگستری آمریکا شرکت هواوی تکنولوژیز چین را به کلاهبرداری متهم کرد، اختلافات تجاری میان آمریکا و چین شدت گرفت. سرمایه گذاران نگرانند که این اتهامات مذاکرات رده بالایی که قرار است روز چهارشنبه میان دو کشور برگزار شود را پیچیده کند.

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: سرمایه‌گذاران با توجه به ابهامات فراوانی که پیرامون مذاکرات آمریکا و چین وجود دارد محتاط هستند و بسیاری از آنها به دارایی‌های مطمئنی مانند طلا روی آورده‌اند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به پایین‌ترین رکورد در دو هفته گذشته ایستاد در حالی که بازارهای سهام آسیایی نیز سقوط کردند.

در این بین نشست سیاست گذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، اما انتظار می‌رود در این نشست نرخ‌های بهره بدون تغییر بماند.

بانک مرکزی آمریکا سال میلادی گذشته نرخ‌های بهره را چهار دور افزایش داد و اعلام کرد احتمالاً هزینه‌های استقراض دو مرتبه دیگر در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا خواهد کرد با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده‌اند که در رویکردشان برای افزایش نرخ‌های بهره صبورانه عمل خواهند کرد.

طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا پس از این که در اوت سال گذشته به پایین‌ترین قیمت در بیش از یک سال و نیم اخیر سقوط کرد، تحت تأثیر نوسان بازارهای سهام و انتظارات برای آهسته شدن روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بیش از ۱۲ درصد رشد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۳۲۸.۵۰ دلار ایستاد. این فلز در ۱۷ ژانویه به رکورد ۱۴۳۴.۵۰ دلار صعود کرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۵.۷۲ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۸۰۸.۵۰ دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید