138215

چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی برگزار شد:

فولاد خراسان، تندیس برنزین مدیریت انرژی را دریافت کرد

دنیای معدن -در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، مجتمع فولاد خراسان توانست برای دومین بار تندیس برنزین دوستاره این جشنواره را کسب کند.

به گزارش دنیای معدن، در مراسم پایانی چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت، که با حضور شرکت‌های مختلف، در دی ماه در سازمان مدیریت صنایع برگزار شد، فولاد خراسان توانست تندیس برنزین ۲ ستاره چهار دوره این جایزه را به دلیل عملکرد مثبت خود در حوزه انرژی کسب کند.

رییس تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت در این باره گفت: این جایزه نوپا هر سال با هدف بهبود مصارف انرژی و بالاتر بردن بهره وری انرژی برگزار می شود و «مجتمع فولاد خراسان» امسال برای دومین بار در این جایزه شرکت کرد.

حسن خواجویی با بیان این که در سال‌های اخیر، روی بحث مدیریت انرژی تاکید چشم گیری از سوی مدیریت عالی شرکت به وجود امده است، افزود: در حال حاضر بهره وری مصرف انرژی و بالا بردن راندمان انرژی، در شرکت در حال نهادینه سازی است و پایش سیستماتیک آن در حال انجام است و باید کار‌های زیادی انجام دهیم تا به هدف تعیین شده در شرکت برای کاهش مصرف انرژی دست یابیم.

پریچهر قزلباش، دبیر این دوره از جایزه، با بیان اینکه از سال ۹۲ سازمان مدیریت صنعتی، فعالیت خود را در راستای برگزاری این جایزه آغاز و اولین دوره آن در سال ۹۴ برگزار شد، افزود: این جایزه در کشور‌های دیگر نیز مرسوم است؛ حتی در کشور‌هایی که وارد کننده انرژی نیستند و خود صاحب منابع انرژی هستند.

وی پس از ارائه گزارش فعالیت‌های اجرایی چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، تصریح کرد: مقوله سیاستگذاری انرژی می‌تواند بر دو محور قیمتی و غیرقیمتی استوار باشد که وام، جریمه و آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی بر محور قیمتی و تدوین استاندارد‌های اجباری سازی بازدهی انرژی، آموزش و تغییر رفتار در مصرف کردن، جزو موارد محوریت غیر قیمتی محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم حامد حوری جعفری، رییس موسسه مطالعات بین المللی انرژی، با بیان اینکه ۹۹ درصد حامل انرژی، نفت و گاز است، بیان کرد: بر اساس شاخص‌های عملکرد واقعی صنعت انرژی ایران روزانه ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و گاز معادل بشکه نفت تولید می‌کند و حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از این میزان را مصرف می‌کند.

ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۴۰ مصرف انرژی در جهان ۴۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در این میان آسیا بیشترین مصرف کننده حوزه انرژی است. از این میزان بیش از ۵۰ درصد مصرف انرژی در صنعت مصرف می‌شود.

در پایان مراسم برگزیدگان چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی معرفی شده و جوایز خود را دریافت کردند و از جمله، تندیس برنز ۲ ستاره به شرکت‌ مجتمع فولاد خراسان، تعلق گرفت.

اهدای تندیس برنز ۳ ستاره، تندیس نقره تک ستاره، تندیس نقره ۲ ستاره، از دیگر نشان های این دوره بود. ضمن این که برای اولین‌بار در طول چهار دوره این جایزه، یک تندیس طلایی دوستاره به یک شرکت اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید