138213

تاکید بر استفاده دانش روز دنیا در بحث معدن کاوی و فرآوری محصولات آن

دنیای معدن - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بر ضرورت استفاده از دانش روز دنیا در بحث معدن کاوی و فرآوری محصولات آن در حوزه سنگ آهن و تمامی صنایع معدنی تاکید کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر استفاده از دانش روز دنیا در بحث معدن کاوی و فرآوری محصولات آن در حوزه سنگ آهن و تمامی صنایع معدنی گفت: باید از تجارب دیگر کشور های جهان در بخش های فرآوری، تامین خوراک و تبدیل آن، کسب دانش و فرآوری در خود اکتشافات، استخراج ها و حمل مواد استفاده کرد و از ان ها بهره مند شد.

وی علت نبود حضور در رقابت های بین المللی را عدم بروز رسانی با تکنولوژی های روز دنیا در استخراج و کشف معادن بیان کرد و افزود: سنگ اهن مرکزی بافق باید در این حوزه ها نقش موثری را ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه مدیریت صحیح در ایجاد اعتماد سازی و دید مثبت به این مجموعه ها می تواند بسیار موثر باشد تصریح کرد: باید الویت شرکت سنگ آهن بافق خود شهرستان باشد، اما موارد ضروری در استان نیز دیده شود تا با برنامه ریزی جامع هر گونه اقدامی هدفمند و موثر باشد.

زینی وند ادامه داد: باید کمیته ای در این راستا تشکیل شود تا هزینه ها در آن محل تجمیع شود و سپس برنامه ریزی و تصمیم گیری صورت گیرد تا در جای درست با الویت هزینه گردد.

نبود مدیریت صحیح در مجموعه های بزرگ صنعتی و پویایی روند کار در مجموعه شرکت سنگ اهن مرکزی و محدودیت های استان در بحث محیط زیست و منابع ابی و استفاده از دانش های روز دنیا در این زمینه از دیگر مواردی بود که زینی وند به آن اشاره کرد.

علی اکبر رحیمی بافقی مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق به همراه مدیران و معاونان این شرکت با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

وی پیرامون وضعیت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق، پروژه ها و طرح های جوار معدنی و نیز دغدغه های این مجموعه در بحث تامین خوراک و اقدامات انجام گرفته مطالبی را بیان کرد.

رحیمی گفت: با توجه به محرومیت های بافق سهم این شهرستان داده شود و این دیدگاه که بافق معدن دارد در تقسیم اعتبارات دخالت داده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید