138210

تحریم های آمریکا علیه غول آلومینیوم روسیه برداشته شد

دنیای معدن - دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه تحریم ها علیه غول آلومینیوم روسال روسیه و سایر شرکت های مرتبط با یک اولگ دریپاسکا را لغو کرد.

به گزارش دنیای معدن، اوایل ماه میلادی جاری ۱۱ نفر از جمهوری خواهان در سنا در تلاش برای حفظ تحریم ها علیه روسال، شرکت مادر روسال En+ Group Plc و شرکت نیروی JSC EuroSibEnergo به دموکرات ها پیوستند اما تلاش آنها با مخالفت ترامپ و سایر جمهوری خواهان روبرو شد.

طرفداران حفظ تحریم ها استدلال داشتند دریپاسکا که متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، کنترل زیادی روی این شرکت ها دارد و برای مجازات روسیه بابت اقداماتش از جمله الحاق کریمه اوکراین و مداخله در انتخابات آمریکا و حمایت از دولت سوریه در جنگ داخلی این کشور، نباید این تحریم ها برداشته شوند.

برخی از قانونگذاران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات اظهار کردند درست نیست در حالی که رابرت مولر، وکیل ویژه درباره کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ترامپ و ارتباط آن با روسیه تحقیق می کند این تحریم ها برچیده شوند.

اما وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این سه شرکت، سهام مستقیم و غیرمستقیم دریپاسکا و کنترل وی را کاهش داده اند. این اقدام تضمین می کند که اکثر مدیران این شرکت ها، مدیران مستقلی از جمله مدیران آمریکایی و اروپایی خواهند بود که هیچ ارتباط کاری، حرفه ای یا خانوادگی با دریپاسکا یا هر شخص دیگر تحت تحریم این وزارتخانه ندارند. دریپاسکا تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.

مقامات دولت ترامپ و بسیاری از جمهوریخواهانی که مخالف حفظ تحریم ها بودند، اظهار کردند آنها نگران تأثیر منفی این تحریم ها روی صنعت جهانی آلومینیوم هستند. همچنین خاطرنشان کرد تصمیم دریپاسکا برای کاهش سهم خود در این شرکت ها نشان می دهد که تحریم ها مؤثر واقع شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، روسال بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان خارج از چین است و تحریم ها علیه این شرکت، تقاضا برای آلومینیوم چین را بالا برده بود و صادرات این کشور در سال ۲۰۱۸ به رکورد بالایی جهش پیدا کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید