138205

خبرهای خوشی از اکتشافات معادن طلا، آهن و آلومینیوم اعلام می شود

دنیای معدن -معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی (GDP) کمتر از یک درصد بیان کرد و گفت: در روزهای آینده اخبار خوشی درباره طلا، سنگ آهن و آلومینیوم و توسعه آنها اعلام خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، «عباس گل محمدی» امروز(دوشنبه) در دومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی اکتشاف مواد معدنی در محل هتل المپیک افزود: تاکنون نزدیک به 6 میلیون متر حفاری برای ذخایر معدنی کشور انجام شده که در مقایسه با کشوری پیشرو در عرصه معدنی همچون استرالیا که سالیانه پنج تا 6 میلیون متر حفاری دارد، ناچیز است.
وی همچنین در خصوص دومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی اکتشاف مواد معدنی گفت: ضرورت بازنگری و بروزآوری استراتژی اکتشاف و تسهیل قوانین و دستورالعمل‌های اکشاف، استفاده از فناوری و دانش روز در حمایت از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه و سرمایه‌گذاری و روش‌های جذب و تامین سرمایه، تجهیزات و ماشین آلات و توانمندسازی منابع انسانی محورهای این همایش است.

** اطلاعات پایه زمین شناسی
در این همایش «راضیه لک» رئیس پژوهشکده علوم زمین نیز گفت: موضوع اکتشافات معدنی سال‌ها در کشور مغفول مانده بود و به همین دلیل بخش معدن آنطور که باید توسعه نیافت.
وی بیان داشت: در 50 سال گذشته تولید اطلاعات پایه از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در دستور کار قرار گرفته و بهمن ماه امسال دسترسی آزاد به این اطلاعات و داده های زمین شناسی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
لک اظهارداشت: در سال های گذشته بخش خصوصی و انجمن‌های علمی در امر اکتشاف و معدن کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما در تهیه نقشه راه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران تا حدودی دخالت داده شدند.
معاون پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ارتباط متقابل صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: تعامل این 2 حوزه می تواند بالندگی اکتشافات معدنی را به دنبال داشته باشد.
این همایش و نمایشگاه با مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی و سخنرانان و نمایندگانی از کشورهای استرالیا، آلمان، چین، کانادا و آمریکا برگزار می شود و از امروز تا دهم بهمن ماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید