138174

روحانی کارخانه آهن اسفنجی اردکان را افتتاح می کند/ صفر بودن نرخ بیکاری مردان در اردکان

دنیای معدن - فرماندار شهرستان اردکان اعلام کرد: پروژه تولید آهن اسفنجی با ۱.۶ میلیون تن تولید سالانه و با ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم در ایام الله دهه فجر و یا بعد از این ایام با حضور رئیس جمهور در اردکان افتتاح می شود.

به گزارش دنیای معدن، هادی مقیمی صبح امروز در نشست اعلام برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ارائه گزارش توانمندی های شهرستان اردکان گفت: شهرستان اردکان با 24 هزار کیلومتر مساحت در شمال استان یزد قرار دارد و با سه استان مرز مشترک دارد و بواسطه صنایع و معادن مختلفی که در این شهرستان وجود دارد؛ بخش قابل توجهی از ثروت و ارزش افزوده کشور در اردکان تولید می شود.

وی اظهار داشت: در این شهرستان قریب به 250 واحد صنعتی در سطح ملی و فراملی مشغول فعالیت هستند و به واسطه فرآوری بیش از 80 درصد از کنجد وارداتی کشور در اردکان به قطب محصولات کنجدی در کشور تبدیل شده است.

مقیمی اعلام کرد: قبل از انقلاب تنها ۶ مدرسه در اردکان وجود داشت که اکنون به ۱۲۰ واحد آموزشی و ۷ دانشگاه و آموزش عالی رسیده است و با وجود 7 هزار و 500 دانشجو و 17 هزار و 391 دانش آموز در این شهرستان نرخ باسوادی به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی اظهار داشت:نرخ بیکاری در اردکان ۱۰.۷ هست که اعتقاد دارم نرخ بیکاری در بین مردان این شهرستان صفر هست و این نرخ مربوط به زنان هست چرا که از 14 استان مختلف در این شهرستان ساکن و مشغول به کار هستند و اکنون بحث انتخاب شغل مطرح است و نه موضوع بیکاری و پیدا کردن شغل.

مقیمی با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان اردکان اظهار داشت: جمعیت اردکان 97 هزار و 960 نفر معادل 8.6 درصد از کل جمعیت استان اعلام شده که ما نسبت به آن اعتراض داریم چرا که طبق سرشماری انجام شده جمعیت اردکان 108 هزار نفر بوده که بنا به دلایلی کمتر اعلام شده است.

وی اعلام کرد: آمار بیمه شگان تامین اجتماعی در اردکان از 50 هزار نفر در سال 90 به 85 هزار نفر در سال 95 افزایش یافته است که حاکی از آمار بالای اشتغال زایی در این شهرستان است. همچنین نرخ رشد جمعیت در این شهرستان 4.7 درصد است که بالاترین میزان در کشور است که به تامین زیرساخت های لازم فرهنگی، اجتماعی و... نیاز است.

فرماندار شهرستان اردکان اعلام کرد: در شهرستان اردکان مجموعاً 70 پروژه با سرمایه گذاری 955 میلیارد تومان و 83 میلیون یورو در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

مقیمی در خصوص پروژه های قابل افتتاح اردکان در ده فجر گفت: یکی از پروژه های مهم، پروژه تولید آهن اسفنجی با ۱.۶ میلیون تن تولید سالانه و با ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم و اعتبار 465 میلیارد ریال و 83 میلیون یورو است که در ایام الله دهه فجر و یا بعد از این ایام با حضور رئیس جمهور در اردکان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: کارخانه ایفا سرام دومین تولیدکننده بزرگ کاشی و سرامیک در دنیا است که اجرای طرح های زنده و جدید در تولید کاشی در کارخانه ایفا سرام منجر به اشتغال زایی هزار نفر خواهد شد که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

مقیمی با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان اردکان اذعان داشت:با توجه به وجود خط راه آهن و قرار گرفتن این شهرستان در مرکز کشور، اردکان می تواند محل مناسبی برای باراندازهای کشوری باشد و به دلیل خشکی هوا می تواند مرکز احداث سیلوهای بزرگ و همین طور محل نگه داری کالاها جهت توزیع در سراسر کشور باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید