138141

9 پروانه اکتشاف معدنی در خمین صادر شد

دنیای معدن - رئیس صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: 9 پروانه اکتشاف معدنی امسال در این شهرستان صادر شده است.

«محمد رضا سلیمانی» روز سه شنبه افزود: پروانه های صادره برای 2 معدن سرب و روی، چهار معدن سنگ مرمریت مشکی ، سنگ تراورتن ، سن و ماسه و معدن فلزی بوده است.
وی اظهارداشت : هزینه صدورپروانه اکتشاف برای هر معدن 300 میلیون ریال است و در صورت بهره برداری از این معادن 45 فرصت شغلی در خمین فراهم می شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت خمین گفت ادامه داد: 9 معدن فعال در زمنیه سرب و روی ، سنگ های مرمریت مشکی، فلدسپات و طلا در خمین فعال است که مهمترین این معادن سرب، روی و طلا است.
سلیمانی گفت: واحد معدنی طلای خمین نخستین معدن گرانبهای استان مرکزی است که کار اکتشاف آن از سال 1390 آغاز شد و با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: ظرفیت اسمی استخراج طلا از این معدن، سالانه 90 هزار تن است و تلاش می شود با پروانه های اکتشاف جدید تا سه برابر افزایش یابد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین ادامه داد: استخراج طلا در معدن خمین با خلوص عیار 36 و سه صدم گرم در تن است و با فعالیت آن برای 100 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.
سلیمانی ادامه داد: فرآوری در معدن طلای شهرستان خمین به روش سنتی است و اجرای این روش بیشتر برای عیار پایین کاربرد دارد.
وی افزود: راه اندازی واحد فرآوری طلا با عیار بالاتر به روش هیپ لیجینگ (روش استخراج از محلول باردار لیچ شده که حاوی فلزباشد) در دستور کار سرمایه گذار است.
معدن طلای خمین در بخش مرکزی در روستای خوراوند در فاصله حدود 5 کیلومتری از جاده اصلی خمین- محلات واقع شده و تا خود شهرستان خمین حدود 15 کیلومتر فاصله دارد.
خمین زادگاه امام راحل است که در جنوب استان مرکزی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید