138138

دورنمای قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا در هفته جاری

دنیای معدن -جدیدترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد قیمت فلزات گرانبها در روزهای آینده تحت تاثیر ادامه تعطیلی دولت آمریکا و تحولات تجاری بین پکن و واشنگتن قرار خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، ادامه تعطیلی دولت آمریکا که از یک ماه قبل آغاز شده می تواند تبعات زیادی برای اقتصاد این کشور و بازارهای بین المللی به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر نااطمینانی نسبت به تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز موجب نگرانی های زیادی در سطح بازارهای بین المللی شده است.

پارلمان انگلیس با توافق برگزیت بین لندن و بروکسل مخالفت کرده و اکنون مشخص نیست که روند خروج انگلیس تا پایان مارس چگونه شکل خواهد گرفت.

مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین نیز از اهمیت زیادی برای سرمایه گذاران بین المللی برخوردار خواهد بود. دونالد ترامپ مدعی شده است که مذاکرات تجاری با چین پیشرفت زیادی داشته است.

قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش 0.54 درصدی روبرو شده است. انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین نیز به نگرانی ها درباره اوضاع این کشور دامن زده است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد رشد اقتصادی چین در سال 2018 به پایین ترین سطح از سال 1990 رسیده است.

بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نیز طی روزهای آینده نشست های مهمی را برگزار خواهند کرد. پیش بینی می شود نرخ بهره منطقه یورو و ژاپن تغییری نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید