138137

اعلام شرایط بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات صندوق بیمه معدنی

دنیای معدن - مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی شرایط بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات این صندوق را اعلام کرد.

به گزارش دنیای معدن، فرید دهقانی در این باره گفت: معدن کارانی که بدهی خود به صندوق را در یک مرحله پرداخت کنند بابت دیرکرد، تنها هزینه سود یک سال را پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: این دسته از تسهیلات گیرندگان، چنانچه به صورت اقساطی بدهی معوق خود را پرداخت کنند، به تناسب پرداخت اقساط سود فقط برای یک سال محاسبه می شود.

فرید دهقانی که در نشست "بررسی پتاسیل های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی" در محل اتاق بازرگانی اصفهان سخن می گفت، یادآور شد: صندوق از سال ٨٠ فعالیت خود را آغاز کرده و سرمایه آن از ١٠ میلیارد به ١١٠ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تلاش می کند سرمایه مصوب 143 میلیارد تومانی را تا انتهای سال ٩٨ ثبت کرده و تا پایان سال ١٤٠٠ سرمایه صندوق را تا ٥٠٠ میلیارد تومان افزایش دهد.

تسریع در دسترسی به منابع مالی

دهقانی هدف اصلی راه اندازی این صندوق را پوشش ریسک اکتشاف معادن برشمرد و گفت: طی سال های گذشته تلاش شده است که بیمه نامه سرمایه گذاری در اکتشافات، استخراج و فرآوری صادر شود. البته در کنار این امر، ایجاد تمهیدات لازم جهت تسهیل دسترسی معدنکاران به منابع مالی به درستی دنبال می شود.

تامین ماشین آلات

وی تصریح کرد: معدنکاران می توانند ماشین آلات مورد نیاز خود را در صورت تامین منابع مناسب و با هماهنگی بین دستگاهی بدون نیاز به بانک های عامل از صندوق دریافت کنند.

مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اظهار کرد: اصلی ترین وثیقه برای دریافت تسهیلات این صندوق، پروانه بهره برداری است که با پشت نویسی در رهن صندوق قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید