138130

5500 واحد معدنی درکشور فعال است

دنیای معدن -رئیس خانه معدن ایران گفت: هم اکنون پنج هزار و 500 معدن در کشور فعال است و توسعه معادن کوچک از اولویت های این تشکل است.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا بهرامن روز دوشنبه درنشست با استاندار بوشهر افزود: با توجه به شرایط حساس و ویژه اقتصاد کشور باید با فعال سازی معادن کوچک و حمایت از سرمایه گذاری علاوه بر اشتغالزایی زمینه افزایش صادرات مواد معدنی کشور فراهم شود.
وی بیان کرد: در این ارتباط استان بوشهر به سبب شرایط و ساختار زمین شناسی ظرفیت مطلوبی در عرصه ذخائر معدنی دارد که باید از آن برای توسعه سرمایه گذاری استفاده شود.
بهرامن اضافه کرد: با توجه به وجود بازار صادراتی درکشورهای حاشیه خلیج فارس باید استان بوشهر با استفاده از ظرفیت دسترسی به آب های آزاد از این فرصت برای توسعه صادرات بهره مند شود.
وی تاکید کرد: برای صادرات مواد معدنی از استان بوشهر باید زیرساخت های صادراتی توسعه یابد و در این ارتباط احداث پایانه صادراتی مواد معدنی ضروری است.
استاندار بوشهر گفت: این استان دارای معادن و ذخایر زیرزمینی بسیار ارزشمندی است و استفاده از این ظرفیت امری بسیار مهم در اشتغالزایی است.
عبدالکریم گراوند افزود: بخشی از صادرات استان بوشهر بحث مواد معدنی زیرزمینی است و بدون تردید صادرات مواد معدنی در ایجاد اشتغال بسیار تاثیرگذار است و ارزش افزوده بالایی دارد.
وی یادآور شد: داوطلبان سرمایه گذاری در بخش معدن و کارآفرینان بخش خصوصی مورد استقبال و حمایت ویژه قرار دارند.
گراوند بیان کرد: احداث این پایانه صادراتی می تواند برای استان های همجوار نیز مناسب باشد و زمینه صادرات مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را فراهم کند.
وی افزود: از خانه معدن ایران انتظار می رود در ایجاد و راه اندازی این پایانه پشتیبانی و حمایت کند و استان بوشهر نیز آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.
گراوند تاکید کرد: به هر میزان فاصله معادن با اسکله کمتر باشد صادرات این مواد بهتر و مقرون به صرفه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید