138124

ایمیدرو از مشارکت با بخش خصوصی در تحقق اهداف حمایت می کند/ افزایش سرمایه صندوق بیمه معدنی با هدف حمایت از معدنکاران

دنیای معدن - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: سیاست ما در ایمیدرو به طور مشخص استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی با شتاب و انسجام بیشتر خواهد بود، چراکه اعتقاد داریم تحقق این مهم، مشوق توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش دنیای معدن، خداداد غریب پور در نشست با اعضای کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: نقش ما به عنوان ایمیدرو ارایه خدمات به فعالان بخش معدن و صنایع معدنی و نقش بخش خصوصی همفکری با دولت است.

وی با بیان اینکه در الگوی مشارکت ایمیدرو و بخش خصوصی باید اولویت ها مشخص شود اظهار کرد: به طور حتم مشارکت بخش خصوصی و دولت، در رفع موانع و تسریع عملیات های اجرایی پروژه ها موثر خواهد بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به توسعه همکاری های ایمیدرو با دانشگاه ها در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: معدن و صنایع معدنی، حوزه پیشران اقتصاد کشور است و در راستای رشد و توسعه پایدار، باید پیوند اقتصاد معدنی و دانشگاه را مورد توجه قرار داد.

افزایش سرمایه صندوق بیمه معدنی

غریب پور در بخش دیگری از صحبت های خود از افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیت های معدنی خبر داد و گفت: افزایش سرمایه صندوق بیمه معدنی به 400 میلیارد تومان در دستور کار است و امیدواریم اقدامات صندوق، حمایت از بخش خصوصی را سرعت بخشد.

ضرورت توجه به اکتشاف

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهمنامه با سازمان های انرژی اتمی و محیط زیست در بخش اکتشاف معادن خبر داد و عنوان کرد: در زمینه اکتشاف تعامل با سازمان های انرژی اتمی و محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته واگذاری پهنه های اکتشافی را ادامه خواهیم داد، افزود: ایمیدرو در حوزه اکتشاف اقدامات قابل توجهی داشته است. در این راستا با کمک بخش خصوصی برنامه ها با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

ارایه پیشنهادات فعالان بخش خصوصی به ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو خطاب به فعالان بخش معدن و صنایع معدنی اعلام کرد: بخش خصوصی پیشنهادات مرتبط با بازار و صادرات بخش معدن و صنایع معدنی را به ما اعلام کند تا زمینه ایجاد ارزش افزوده،‌ آماده و اثربخشی آن برای فعالان این حوزه و اقتصاد کشور محقق شود.

غریب پور ضمن تاکید بر زمینه سازی پیشرفت تکنولوژی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: پیشرفت تکنولوژی، ایجاد ارزش افزوده در صنایع پایین دست این بخش را به همراه خواهد داشت.

تدوین طرح جامع مس، طلا، سرب و روی

در ادامه این نشست بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به ظرفیت های قابل توجه ایمیدرو در حل مشکلات این حوزه اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های ایران در حوزه معدن، پیشنهاد می شود همچون طرح جامع فولاد، برای محصولاتی همچون مس، طلا، سرب و روی نیز طرح جامع تدوین کرد.

وی افزود: کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی آمادگی دارد تا در دستیابی به اهداف مورد توجه این حوزه کمک رسان باشد.

شکوری در بخش دیگری از سخنان خود از عنوان "ضرورت تولید با ضایعات صفر" در بخش معدن و صنایع معدنی نام برد و در این باره گفت: هر چه تولیدات ما با ضایعات کمتری همراه باشد، شاهد کاهش باطله ها خواهیم بود.

در این نشست اعضای کمیسیون معدن وصنایع معدنی سخنانی را درباره برنامه ریزی برای تامین سنگ آهن در چشم انداز 1404، ارایه تسهیلات ویژه به فعالان این حوزه، توجه به اکتشاف، تعادل در صادرات، واردات و فروش داخلی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی به روز در این حوزه مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید