138123

عملکرد 128 میلیارد ریالی ایمیدرو در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری طی 9 ماه امسال

دنیای معدن - مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: براساس مصوبات کمیته بررسی درخواست های ماده ١٧ اساسنامه این سازمان، ارزش اقدامات حوزه آموزش، پژوهش و فناوری طی 9 ماهه امسال به بیش از 128 میلیارد ریال رسید.

به گزارش دنیای معدن، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب اظهار داشت: طی 9 ماهه امسال، 7 پروژه پژوهشی تصویب و قرارداد منعقد شد و 2 پروژه پژوهشی از محل تبصره 10 ماده ٣٥ قانون رفع موانع تولید تصویب و در مرحله انعقاد با دانشگاه های مربوطه است. همچنین، از 14 همایش و 60 پایان نامه و رساله تحصیلات تکمیلی حمایت شده است.

وی افزود: در سال جاری نیازهای پژوهشی واحدهای تابعه و شرکت های مستقل را مورد بررسی قرار داده ایم و در نظر داریم این نیازها را پس از جمع بندی و تصویب در کمیته تخصصی سازمان، در سامانه ساتع (سامانه تقاضا و عرضه پروژه های پژوهشی) بارگذاری کنیم تا دانشگاه ها بتوانند پیشنهادات اجرایی خود را ارائه کنند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: این سازمان با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف، رصد فناوری نوین در حوزه معادن و صنایع معدنی را در دستور کار خود قرار داده است.

ملاطاهری با اشاره به عملکرد آموزش این سازمان تصریح کرد: طی سال گذشته، تعداد 650 دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی برگزار شد که در این دوره ها، 9000 نفر از پرسنل معادن مختلف آموزش دیده اند. این آموزش ها مرتبط با دوره های کارگری، کارشناسی و ایمنی در معادن زیرزمینی و رانندگی خودروهای سبک و سنگین معادن بوده است که نقش موثری در بهره وری، ایمنی و کاهش مخاطرات معدنکاری داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه بهره وری، اقداماتی همچون به روز رسانی سامانه اندازه گیری شاخص های بهره وری و محاسبه شاخص ها، ارزیابی پروژه های بهبود بهره وری شرکت های زیرمجموعه، ارزیابی شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی براساس مدل بهره وری ایمیدرو، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با ارتقای بهره وری معادن و صنایع معدنی و برگزاری جلسات کمیته راهبری بهره وری برای انجام تکالیف ماده 5 قانون برنامه ششم انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید