138111

تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن ماده معدنی در طبس

دنیای معدن - رییس اداره صنعت،معدن طبس گفت:سالانه بیش از ۲ میلیون تن ماده معدنی از معادن این شهرستان استخراج می شود.

زارع نیا رییس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان طبس از بیرجند ، با اشاره به اینکه طبس یک شهرستان معدنی است،گفت:این شهرستان تعداد ۱۴۷ پروانه بهره برداری دارد.

وی ذخایر قطعی کشف شده در استان را ۲ هزار و ۷۲۳ میلیون تن عنوان کرد و افزود:اشتغال پروانه های بهره برداری معادن نیز بالغ ۷ هزار و ۲۰۰ نفر است.

زارع نیا گفت:شهرستان طبس در خصوص رتبه ی معادن از لحاظ تعداد معادن، ذخیره قطعی و اشتغال زایی رتبه ی اول استان را دارا است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس افزود: حدود ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور و بزرگترین کارخانه کنسانتره زغال سنگ با ظرفیت سالانه ۱ میلیون تن کنسانتره در شهرستان طبس است.

وی با بیان اینکه کارخانه زغال شوی فعال در شهرستان در منطقه ی پروده طبس است، گفت: عمده زغال سنگ آن به دو نوع کُک شو در سمت پروده و نایبند و زغال سنگ حرارتی قرار دارند.

زارع نیا افزود: ۶۵ درصد ذخایر زغال سنگ و ۲۴ معدن ذغال سنگ در طبس وجود دارد که حدود ۲۰ تن ماده معدنی بهره برداری و اشتغال حدود ۷ هزار نفر به طور مستقیم فراهم شده است.

رییس اداره صنعت،معدن و تجارت طبس اظهار کرد:این شهرستان از لحاظ مواد معدنی نیز ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید است.

انتهای پیام/غ

دیدگاهتان را بنویسید