138100

بیش از ۵ هزار نفر در معادن زغال سنگ خراسان جنوبی اشتغال دارند

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۸ معدن زغال سنگ در استان شناسایی شده و فعال است که در این معادن بیش از ۵ هزار و ۷۱۱ نفر مشغول به کارند.

به گزارش دنیای معدن از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، داوود شهرکی اظهار داشت: ذخیره در حال بهره برداری در معادن زغال سنگ 835 میلیون تن است و ذخیره کشف شده در آن دو دهم میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری انجام شده در معادن زغال سنگ استان بیش از 964 میلیارد تومان است.

معاون وزیر کار از معدن زغالسنگ حرارتی در کرمان بازدید کرد + تصاویرجهش 346 درصدی صادرات زغالسنگطبس به قطب فرآوری و صنایع جوار معدنی با محوریت زغالسنگ تبدیل شود

وی بیان کرد: شهرستان طبس در خراسان جنوبی به عنوان قطب زغال سنگ کشور شناخته می شود و بیش از نیمی از اشتغال ایجاد شده در معادن استان مربوط به معادن زغالسنگ است.

شهرکی افزود: تاکنون 28 معدن زغال سنگ در استان شناسایی شده و فعال است که در این معادن بیش از 5 هزار و 711 نفر مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در 578 معدن شناسایی شده استان حدود 10 هزار و 923 نفر مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید