138095

۴ کارخانه فرآوری مس در جیرفت افتتاح می شود

دنیای معدن - فرماندار جیرفت با بیان اینکه چهار کارخانه فرآوری مس در شهرستان جیرفت تا پایان سال و اوایل سال آینده افتتاح می شود گفت: زیرساخت های توسعه در جیرفت تکمیل شده و شهرک صنعتی جیرفت با ۵۰۰ هکتار زمین آماده سرمایه گذاری است.

احمد امینی روش در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه جیرفت 245 هزار نفر جمعیت دارد که 145 هزار نفر در شهر جیرفت و مابقی آنها در روستاها ساکن هستند اظهار داشت: جیرفت خاستگاه تمدن بشریت است و جیرفت را در دنیا با تمدن و گردشگری می شناسند و جاذبه های گردشگری زیادی دارد.

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها زندگی می کنند و 335 دهیاری در شهرستان جیرفت وجود دارد گفت: از آنجا که کشاورزی در این شهرستان جایگاه ویژه ای دارد الگوی تغییر کشت در این شهرستان دربرنامه است و در حال حاضر هزار هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای در جیرفت است.

شاخص های توسعه جنوب کرمان از متوسط استانی بسیار پایین تر استاستاندار کرمان: اعتبارات جنوب کرمان پاسخگوی نیازهای منطقه نیست2 کارخانه فولاد استان کرمان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می شود

فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه 25 سال است که شاهد خشکسالی در این منطقه هستیم عنوان کرد: متاسفانه رودخانه های فصلی خشک شده اند و استفاده از روش های نوین آبیاری و تغییر و اصلاح الگوی کشت در دستور کار است.

وی با اشاره به راه اندازی شدن فرودگاه جیرفت و اینکه در حال حاضر فعالیت می کند افزود: هفته ای دو پرواز از این فرودگاه انجام می شود و پیگیر مرز هوایی برای این فرودگاه هستیم.

امینی روش با بیان اینکه چهار کارخانه فرآوری مس در شهرستان جیرفت تا پایان سال و اوایل سال آینده افتتاح می شود گفت: زیرساخت های توسعه در جیرفت تکمیل شده و شهرک صنعتی جیرفت با 500 هکتار زمین آماده سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه اداره گمرک و اداره استاندارد در این شهرستان مستقر شده و زمینه صادرات محصولات کشاورزی از شهرستان جیرفت وجود داردافزود: از کشاورزان درخواست داریم که صادرات خود را از گمرک جیرفت انجام بدهند و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در جیرفت حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه حدود چهل اداره کل و سازمان در شهرستان جیرفت مستقر هستند که معادل یک استان به مردم خدمت می دهند عنوان کرد: سه بیمارستان در شهرستان جیرفت وجود دارد و پزشکان زیادی در شهرستان کار درمان مردم را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه 199 خانه بهداشت در شهرستان جیرفت وجود دارد گفت: 390 فضای آموزشی در شهرستان فعالیت آموزشی دارند و در حال حاضر نه دانشگاه در شهرستان جیرفت در حال ارائه خدمات به جوانان این منطقه است.

امینی روش با بیان اینکه 90 درصد شهرستان شبکه های دیجیتال تلویزیونی را تحت پوشش دارد گفت: خدمات زیادی در طول 40 ساله پس از انقلاب به مردم این منطقه داده شده و شهرستان جیرفت پیشرفت های زیادی داشته است که البته باز هم جای کار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید