138092

معاون وزیر صنعت: ایران در فولاد به خودکفایی رسید ه است

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودکفایی در تولید فولاد را جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد، گفت: ایران با تولید سالانه ۲۵ میلیون تن فولاد به خودکفایی رسید.

جعفر سرقینی در اهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در طول چهل سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای بزرگی رسیده است، اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولید فولاد در کشور 500 هزار تن بود که اکنون سالانه 25 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود.

وی افزود: در کشور ظرفیت تولید سالانه 34 میلیون تن فولاد را داریم اما 25 میلیون تن تولید می کنیم در حالی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولید فولاد 500 هزار تن بود و در طول سالجاری توانسته ایم 6.5 میلیون تن از تولیدات فولاد را صادر کنیم.

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: حدود 50 درصد از تولید 25 میلیون تنی فولاد کشور به سایر کشورها صادر می شود و از همه مهم تر این است که در تولید فولاد به خودکفایی رسیده ایم و از طرفی در زمینه تولید فولاد جایگاه دهم جهان را به دست آورده ایم.

بیشتر بخوانید؛

تعلل سرمایه گذاران خارجی در صنایع معدنی ایران به امید سوئیفت اروپاییبرنامه افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن تا 1404تولید فولاد ایران از 20 میلیون تن گذشتمعاون وزیر صنعت خواستار افزایش 24 هزار تومانی قیمت سیمان شد + نامهماموستا راستی: دشمنان حاضر نیستند هیچ وقت دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی را ببینندپیشرفت علمی و پژوهشی و افزایش توان دفاعی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است

سرقینی بابیان اینکه سهم جمهوری اسلامی در تولید فولاد در منطقه 65 درصد است، تصریح کرد: در طول 8 ماهه سالجاری تولید فولاد در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 18 درصدی داشت این در حالی است که افزایش ظرفیت تولیدی فولاد در افق 1404 به 55 میلیون تن قطعاً تحقق می یابد.

وی در ادامه با ذکر این که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید سیمان در کشور 8 میلیون تن در سال بود، گفت: با گذشت چهل از پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید سیمان در کشور از 8 میلیون تن به 88 میلیون تن در سال رسیده است که به عبارتی ظرفیت تولید سیمان 11 برابر افزایش یافته است.

خودکفایی در تولید نیازهای کشور دستاورد کمی برای انقلاب اسلامی نیست

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: خوشبختانه امروز در تولید سیمان نه تنها واردکننده نیستیم بلکه توانسته ایم جایگاه صادرات عمده سیمان را در دنیا به نام جمهوری اسلامی ایران کسب کنیم.

سرقینی از صادرات سالانه 15 میلیون تن سیمان تولید کشور به اقصی نقاط دنیا خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تولید صنایع معدنی کشور در چه شرایطی است؟ گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی «مس» در کشور تولید نمی شد اما زیرساخت ها و زیربناهای معدن مس سرچشمه آماده شده بود.

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تولید 240 هزار تن مس طی سالجاری در کشور خبر داد و یادآور شد: از مجموع تولید 240 هزار تن مس در کشور حدوداً نیمی از تولیدات نیاز کشور است و نیم دیگر آن را صادر می کنیم.

سرقینی با تأکید بر اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه تولیدی در زمینه «روی» نداشتیم ولی اکنون 220 هزار تن روی در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تولید صنایع معدنی طی چهل سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم که به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب اسلامی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید