138087

کاهش تلفات جانی در معادن با تکنولوژی های روز امکان پذیر است

دنیای معدن -رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: معدن کاری در ایران تجربه و سابقه دیرینه ای دارد که باید با استفاده از تکنولوژی و دانش های روز، آمار تلفات جانی در این حوزه را کاهش داد.

به گزارش دنیای معدن، بهرام شکوری روز چهارشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد ایمنی با اشاره به وضعیت ایمنی کار افزود: ایمنی علمی است که حوادث را بررسی و آنالیز می کند تا جلوی حوادث ناشی از خطرات کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مرگ و میرها در معادن زغالسنگ به دلیل ریزش معادن است گفت: سالانه به ازای هر یک میلیون تن تولید زغاسنگ 13 نفر کشته در سطح کشور وجود دارد که برگزاری المپیادهای ایمنی کار می تواند در کاهش این حوادث تاثیرگذار باشد.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران یادآورشد: بر اساس محاسبات انجام شده؛ ضریب تکرار حادثه در شرکت های معدنی چهار درصد است.
**توسعه پایگاه های امداد و نجات معدنی در کرمان ضروری است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: باید در زمینه پیشگیری هزینه شود زیرا در استان کرمان 318مورد حوادث ناشی از کار در سازمان تامین اجتماعی ثبت شده که چهار مورد فوتی است.
محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه پایگاه های امداد و نجات معدنی باید توسعه یابند و منابع آن ها نیز در قانون دیده شده است گفت: در آخرین نشست شورای معادن استان راه اندازی نخستین پایگاه امداد و نجات معدنی بین شهرستان های کوهبنان و زرند تصویب شد که این پایگاه حوادث مربوط به زغالسنگ را پوشش می دهد.
وی تصریح کرد: تصویب شده 100 میلیارد تومان از صندوق فولاد کشور به شرکت زغالسنگ داده شود و این به معنی افزایش اشتغال استان در حوزه زغالسنگ با تجهیزات جدید است.
** اهداف برگزاری المپیاد ملی ایمنی کار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز افزایش سطح اطلاعات عمومی و اختصاصی مسئولان ایمنی کار، ارتقا سطح ایمنی شرکت ها با افزایش اطلاعات، کاهش حوادث ایمنی و به روز شدن علم بازرسان ادارات کار را از اهداف این المپیاد عنوان کرد.
رضا اسماعیلی افزود: افزایش بهره وری و کاهش قیمت های تمام شده تولید از مسائلی است که پیگیری می شود.
آیین اختتامیه و تجلیل از 10 برگزیده المپیاد ملی ایمنی امروز(چهارشنبه) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید