138072

افتتاح طرح توسعه معدن ذغالسنگ چشمه پودنه

دنیای معدن - با حضور معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی طرح توسعه معدن ذغالسنگ چشمه پودنه شهرستان کوهبنان افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، مجید حیدر آبادی مدیرعامل معدن چشمه پودنه گفت با اجرای این طرح که 12 میلیارد تومان صرف اجرای آن شد میزان تولید ذغالسنگ دراین معدن با سه برابر افزایش به 150 هزار تن در سال می رسد. وی افزود اجرای طرح جدید توسعه ، 90 فرصت شغلی مستقیم هم در این معدن ایجاد کرده است. معدن چشمه پودنه کوهبنان که ذخایر ذغالسنگ آن سه میلیون و 800 هزار تن برآورد میشود از سال 82 به بهره برداری رسید اما به علت برخی مشکلات ، مدتی تعطیل شد.
آقای شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت براساس قانون و با پیگیریهای انجام شده ساعت کار کارگران معدن به 36 ساعت در هفته کاهش یافته است و تلاش میکنیم در طرح طبقه بندی مشاغل که در حال بازنگری است در حقوق کارگران معادن، سختی کار هم دیده شود .
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه خواسته های کارگران ذغالسنگ را پیگیری میکنیم گفت در حوادث ناشی از کار و بیماری شغلی کارگران مورد حمایت هستند و اجازه نمیدهیم کارگری که حین کار دچار حادثه شده است رها شود و اگر موردی باشد پیگیری میکنیم . اقای شاکرمی افزود اگر کارفرما بخواهد خارج از موازین قانونی ، حقوق و مزایای کارگر را قطع کند؛ برخورد خواهیم کرد.
شهرستان کوهبنان در شمال استان کرمان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید