138060

چشم انداز قیمت جهانی فلزات گرانبها در روزهای آینده

دنیای معدن - تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره در روزهای آینده تحت تاثیر تحولات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، انتظارات سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی درباره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۹ می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی به دقت آمارهای تورم آمریکا را زیر نظر خواهند داشت.قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد ۰.۳ درصدی روبرو شده و برای شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری تلاش می کند.

شاخص ارزش دلار طی هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد کاهش فشارهای تورمی در آمریکا و سایر اقتصادهای توسعه یافته، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کاهش می دهد.

امروز سه شنبه پارلمان انگلیس رای گیری مهمی درباره توافق برگزیت خواهد داشت. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در استراسبورگ سخنرانی می کند. آمارهای تورم تولیدکننده آمریکا در ماه دسامبر نیز منتشر می شود.

چهارشنبه استرالیا آمارهای شاخص اعتماد مصرف کننده را اعلام می کند. انگلیس آمار تورم تولیدکننده را منتشر خواهد کرد.

پنجشنبه روسای بانک های مرکزی و وزرای دارایی گروه ۲۰ در توکیو نشستی را برگزار خواهند کرد. منطقه یورو آمارهای تورم را اعلام می کند. آمریکا نیز آمارهای مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری را منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید