137997

محکومیت دو شهروند متخلف برداشت غیر قانونی سنگ معدن در اسفراین

دنیای معدن - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: دو تن از شهروندان اسفراینی به علت برداشت غیر قانونی سنگ معدن در اسفراین به هشت ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش دنیای معدن از بجنورد ، رضا حبیبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: دو تن از شهروندان اسفراینی که سال گذشته اقدام به برداشت سنگ معدن از منطقه حفاظت شده ساریگل نموده بودند پس از مراحل رسیدگی پرونده در دادسرا و دادگاه محکوم به هشت ماه زندان شدند.

وی افزود: با توجه به مراحل رسیدگی پرونده و بازه زمانی برای قطعی شدن رای و اجرای آنان متاسفانه این افراد سودجو و سایر اهالی روستا های حاشیه همچنان سعی در تخریب منطقه و برداشت غیرقانونی دارند ولیکن با راهی شدن آنان به زندان به مدت هشت ماه امید است که درس عبرتی برای سایرین شود و به همه مردم شهرستان توصیه می شود که از تخریب و برداشت غیرقانونی خودداری کنند.

گفتنی است: منطقه ساریگل اسفراین با مساحتی افزون بر ۲۸ هزار هکتار یکی از غنی ترین مناطق محیط زیست کشور است که برای حفظ و حراست آن نیاز به همکاری و همراهی افراد بومی محلی می باشد نه اینکه متاسفانه افراد سودجو مشکلاتی را برای این منطقه و ماموریت های شبانه روزی محیط بانان بوجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید