137990

جشنواره ملی فولاد کشور؛اتفاقی بی بدیل

دنیای معدن -پایگاه خبری اقتصاد بومی یادداشتی با عنوان 'جشنواره ملی فولاد کشور؛اتفاقی بی بدیل' به قلم غلامرضا فروغی نیا منتشر کرده است.

به گزارش دنیای معدن، شاید کمتر کسی تصور می نمود که در فاصله یک ماهه از تصمیم تا عمل بتوان نمایشگاه و جشنواره ای کم نظیر را برای جهت دادن به اهداف صنعتگران فولاد برنامه ریزی و تدارک نمود.اما همبستگی جامعه فولادی کشور نشان داد که اگر تعریف مشخصی از فرایند ملی حضور در عرصه بومی جهت ساخت قطعات و تجهیزات و مواد اولیه ایجاد شود و نقشه راه معلوم گردد انگاه می توان به نتایج حاصله امیدوار بود.
بعد از تحریم های دولت ترامپ جامعه صنعتگران فولاد کشور به این نتیجه رسیدند که مشکلات را باید با نگرش نوینی مورد ارزیابی قرار دهند در غیر این صورت باید شاهد اضمحلال تولید در پای واردات باشند نگرشی که بانی آن انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بود.
شخصیتی که کاریزمای ورود در پیشقراولی جامعه فولادین کشور را بخوبی داراست و رویدادنمایشگاه و جشنواره بخوبی مبین این اتفاق ویژه بود.مجموعه ای از جوانان و کهنسالان این صنعت در دو روزی که تاکنون از برگزاری این نمایشگاه و جشنواره گذشته در بخش های مختلف علمی و فنی در حال تبادل دانش و تجربیات به یکدیگرند و این مهم در حالی در مرحله تحقق ، خود را ابراز نموده که فاصله کارفرما و پیمانکار در حداقل خویش ابراز شده است.
در این روزها پیوندهای ملی بخوبی جایگزین منافع شخص و یا شرکتی قرار گرفته و هدایتگران فنی و مهندسی هشت میز بعنوان جهت دهنده اهداف جشنواره تدارک دیده که دائما در حال رصد نتایج حاصله از نشستهای خویش بایکدیگرند .
رویداد اخیر اثبات نمود که پیش تر از این ، می بایستی چنین گام اساسی برداشته می شد و مهندسان و خبرگان این صنعت فارغ از بحثهای کلی و سخنرانی و تحلیل شرایط عمومی صنعت فولاد در جزییات نیز با همه قوا وارد عرصه تبادل دانش و تجربه برایند.اتفاق میمونی که اینک با همت انجمن تولیدکنندگان وارد مدار عملی شده اما تداوم ان بسیار مهم تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید