137931

یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت معدن کاری هزینه می شود

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یک درصد فروش معادن استان برای جبران خسارت های ناشی از معدن کاری اختصاص می یابد.

به گزارش دنیای معدن، مهرانگیز رحمانی افزود: در راستای اجرای بند 5 ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، این میزان برای جبران خسارت های وارده بر اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی و انجام فعالیت های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه استقرار معادن هزینه می شود.
وی یادآوری کرد: در صورتی که در اثر انجام فعالیت معدن کاری، به جاده، امکانات و بهداشت عمومی خسارت وارد شده باشد ارگان های مربوط می توانند به عنوان شاکی جبران این خسارت ها را از شورای معادن استانی درخواست کنند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: این شورا نیز براساس گزارش کارشناسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری در مورد نحوه فعالیت معدن و صنایع معدنی مربوطه، میزان خسارت وارده و سایر موارد مرتبط تصمیم گیری می کند.
رحمانی با اشاره به طرح ساماندهی و تعیین تکلیف معادن شن و ماسه دارای مجوز و بدون مجوز استان ادامه داد: این اقدام در راستای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه بیشتر معادن شن و ماسه استان در اطراف تبریز قرار دارد، گفت: حدود 25 معدن شن و ماسه در اطراف تبریز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید