137849

تعمیرات سالیانه کارخانه احیاء میدرکس انجام شد

تعمیرات سالیانه کارخانه احیاء میدرکس با هدف تولید بدون توقف، جهت بازگرداندن وضعیت تجهیزات و قطعات به شرایط سالم با صرف 240 هزار نفر ساعت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی، مهران‌زاده رئیس نت بخش احیاء با بیان این مطلب گفت: تعمیرات اساسی عملیاتی حساس و حیاتى جهت بازگرداندن وضعیت تجهیزات و قطعات به شرایط سالم است و این دوره تعمیرات از ١٢ آبان‌ماه آغاز و در مدت زمان 37 روز پایان یافت.

وی افزود: بخش نگهداری و تعمیرات از بخش‌های استراتژیک و تخصصی شرکت بوده که بطور معمول فعالیت‌هاى آن عمدتاً در راستای سالم و آماده بکار نگهداشتن، بهبود عملکرد و بهینه کردن عمر اقتصادى تجهیزات کارخانه می‌باشد بنابراین براى تحقق این اهداف، بازدید و بازرسی مرتب و مداوم تجهیزات به منظور رفع نواقص و اشکالات پیش آمده، تعمیرات دوره‌ای با تناوب معین، جلوگیرى از رخداد خرابى تجهیزات با استفاده از روش‌هاى CM انجام می‌گردد.

مهران‌زاده در ادامه گفت: در کارخانه احیاء میدرکس معمولاً پس از یک دوره کارکرد با توجه به متغیرهاى متعدد که ممکن است در هر سیستمى اندکى متفاوت باشد، نیاز است اسکرابرها شستشو و پاکسازى یا کاتالیست‌هاى ریفرمر تعویض شوند یا نسوز قسمت‌هایى تعویض گردد، در این فرصت‌‌ها معمولاً موارد تعمیراتى و بازسازى تجهیزات نیز در برنامه قرار می‌گیرد. این روند موجب می‌شود تا سیستم به شرایط کارکرد نرمال بازگشته و نیز از رخداد عیوب احتمالى پیشگیرى شود و سیستم با آماده بکارى بالایى به تولید ادامه دهد.

وی با اشاره به حجم این تعمیرات اظهار داشت: در مدول‌هاى احیاء 2 تعمیرات سالیانه در فاصله‌های زمانی هر 2 سال یک‌بار انجام می‌شود. در مدول 3 که تعمیرات سالیانه‌اش در سال ٩٦ انجام شد، نرخ خروجی مدول در زمان انتهای کارکرد در پایان دو سال حدود 70 تن در ساعت کاهش یافت که پس از بازسازی در تعمیرات سالانه به حدود 90 تن در ساعت افزایش یافت که با در نظرگرفتن این موضوع، انجام به‌ موقع و منظم تعمیرات سالیانه صرفه اقتصادی زیادی را در برداشت.

وی در شرح فعالیت‌های تعمیراتی انجام شده افزود: تغییر طرح و اجراى زانوی تاپ گَس؛ تبدیل زاویه 90 درجه زانوى اِسکِرابِر تاپ به حالت قوسى در اتصال به کوره که برای نخستین بار در مدول‌های احیاء دو به انجام رسیده است. در گذشته نسوز زانوها در بازه زمانی کوتاهی خورده و زانو سوراخ می‌‎شد و این امر توقف زیادى به ما تحمیل می‌کرد. طراحی و نصب فن دایلوشن (با اجراى کلیه عملیات مکانیکى و برقى) برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی تیوپ‌بَندِل‌های مدول در مواقعی که مدول در حالت توقف بوده و ریفورمر در حالت آیدلینگ قرار دارد و یکی دیگر از کارهای بنیادین در این دوره، بازسازی کامل بدنه اسکرابِرِ تاپ است و همچنین بدلیل پوسیدگی‌هاى شدید، کل مجموعه اسکرابر تاپ در این تعمیرات نوسازى شد. تعویض سه راهی ریفورم‌گَس به دلیل ریختن نسوز و بروز مشکل در آن و بالطبع با تعویض زانوی تاپ گَس نسوز کارى در این تعمیرات انجام شد.

همچنین بازسازی ١٨٠ درجه از دیواره‌ کانال دور تا دور تیکنر و نوسازى کامل کلکتور، تخریب و بازسازی دیواره‌ی A کولینگ‌تاور در محل عبور لاین‌هاى ساکشن پمپ‌ها و اجراى طرح جدید عبور لان‌هاى پمپ‌هاى غبارگیر از دیواره کولینگ تاور و جابجایى پمپ‌ها، تخلیه و پاکسازی کامل لجن حوضچه کولینگ‌تاور. تعویض تمامی ساکشن پمپ‌های ورودی به داخل حوضچه A در کولینگ تاور. تخلیه لجن، پاکسازی و نوسازی کامل تیکنر A . تعویض لاین باستل، تخریب و نوسازى دوباره‌ی آجر استوانه کوره، تعویض کامل ورق سقف کوره به همراه تخریب و بازسازى نسوز، تعویض تیوپ‌های معیوب و دارای افزایش طول زیاد در ریفرمر، تعویض دیواره‌هاى معیوب و یا هات اسپات شده ریفرمر، آغاز عملیات بازسازی سلول‌های چوبی کولینگ‌تاور A ، تعویض شافت کلوخ‌شکن و ویند‌باکس که در مسیر بحرانی انجام شد، تعویض بخش‌هایی از ورق بدنه‌ی کوره، تعویض بخش زیادی از خطوط آب، هوا و گاز در سایت از دیگر فعالیت‌های این دوره تعمیرات است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان بخش نگهداری و تعمیرات احیاء افزود: تعمیرات یاد شده ضمن رعایت کامل نکات ایمنی، بدون هیچ‌گونه حادثه فردی و تجهیزاتی به پایان رسید و جا دارد از مسئولین و کارشناسان ایمنی که با نظارت همه جانبه در پیشبرد این اهداف کمک شایانی انجام دادند تشکر و قدردانی نمایم.

رئیس نت بخش احیاء در پایان گفت: از حمایت‌های معاونت بهره‌برداری، مدیریت بخش و نت احیاءها و تلاش تمامی کارکنان واحد، برنامه‌ریزى احیا، نت‌پشتیبان بخش احیاء، پیمانکاران، مدیریت‌ واحدهای خدمات، ماشین‌آلات سنگین، بخش نگهداری تعمیرات، خرید و سفارشات، سفارشات و کنترل موجودی، مخابرات، کولرشاپ، انبارهای عمومی و یدک، نسوز سایر نواحى، روابط‌عمومی، خدمات پرسنلی پیمانکاران، صدور کارت، کنترل فیزیکی، واحدهای فرآیند آب و سایر عزیزان و همکارانى که به ما یارى رساندند سپاسگزارم و امیدوارم صادقانه و با حداکثر تلاش بتوانیم در جهت اهداف سازمان گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید