137848

سرعت، دقت و سلامت در واگذاری اموال مازاد بانک ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جلسه بررسی روند واگذاری اموال مازاد بانک ها سرعت همراه با دقت و سلامت را سه شرط مهم واگذاری اموال مازاد و بنگاه های متعلق به بانک ها عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: دو موضوع به طور مستمر از وزارت اقتصاد مورد مطالبه قرار می‌گیرد که یکی بحث کلی اصلاح نظام بانکی و دیگری واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک ها است.
وی تاکید کرد: معتقدم آنچه که باید برای یک بانک به عنوان بنگاهی اقتصادی مهم باشد، خرید و حفظ ملک به امید فروش گران تر آن نیست بلکه خود پول باید برای بانک مهم باشد زیرا بانک توانایی آن را دارد که با گردش پول و کار کردن با آن درآمدی به مراتب بیش از اداره ملک کسب کند.
وزیر اقتصاد ادامه داد: ما به هیچ عنوان به دنبال این نیستیم که بانک ها چوب حراج به اموال خود بزنند و اتفاقا تاکید داریم اموال بانک ها باید مطابق با واقعیت قیمت گذاری شده و تا حد امکان به صورت نقد به فروش برسند.
دژپسند با بیان اینکه اگر بتوانیم از دارایی بانک ها به صورت اهرم استفاده کنیم خیلی خوب است، عنوان کرد: بانک ها می توانند به عنوان مثال ملک های خود در بافت های فرسوده را برای مسکن اجتماعی نشانه گذاری کنند و در این خصوص از سود ناشی از سرمایه گذاری هم استفاده کنند چرا که این امر آثار اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید