137752

خانه معدن مراغه راه اندازی می شود

دنیای معدن -فرماندار مراغه گفت: خانه معدن مراغه به منظور رفع مشکلات و موانع این بخش با همکاری خانه معدن آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.

به گزارش دنیای معدن، حمید شکری روز شنبه در جلسه بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری در معادن این شهرستان افزود: معادن آهک و زغال سنگ موجود در شهرستان ظرفیت های مساعدی برای تولید و سرمایه گذاری دارند که با همکاری دستگاه ها مشکلات موجود در زمینه سرمایه گذاری رفع و برای سرمایه گذاری آماده می شوند.
وی اضافه کرد: با ایجاد خانه معدن و حضور کارشناسان و فعالان این بخش، راهکارهای علمی و عملی برای رفع مشکلات ارایه و تصمیات لازم در اسرع وقت اتخاذ خواهد شد.
شکری با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری در بخش معدن از رویکردهای دولت تدبیر و امید است گفت: ایجاد و راه اندازی مرکز حمایت از سرمایه گذاری این شهرستان فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در بخش معدن منطقه خواهد بود.
وی افزود: حضور کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه معدن در کمیته صنعت و معدن این مرکز، موجب شناخت کافی از مشکلات این حوزه خواهد بود.
وی همچنین بر پیش بینی میزان آلایندگی و بهره گیری از فناوری های نوین برای پیشگیری از بروز آلودگی های زیست محیطی از سوی فعالان و تولید کنندگان بخش معدن تاکید کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به بخش معدن گفت: حضور و همگرایی فعالان و کارشناسان بخش معدن می تواند زمینه ساز توسعه این بخش شود.
ایوب خیراللهی افزود: هم اکنون از مجموع 44 معدن موجود در این شهرستان، 27 معدن مشغول فعالیت های استخراج و تولید هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید