137742

‏امضای تفاهم نامه میان فولاد مبارکه و برق منطقه ای اصفهان درخصوص بهره برداری، نگهداری و تعمیرات پست 400 کیلو ولت زنده رود‏

دنیای معدن - تفاهم نامه ای میان فولاد مبارکه و برق منطقه ای اصفهان درخصوص بهره برداری، نگهداری و تعمیرات پست 400 کیلو ولت زنده رود‏ امضا شد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از سایت فولاد مبارکه اصفهان، بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرعامل شرکت برق منطقــــــه ای اصفهـــــــــــان رسیــــــد، بهره برداری از پست400 کیلوولت زنده رود که در رینگ شبکه سراسری انتقال برق قرار دارد به فولاد مبارکه و عملیات نگهداری و تعمیرات این پست به برق منطقه ای اصفهان واگذار شد.

در این جلسه مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه، تعامل و همکاری سازنده صنعت برق و شرکت فولاد مبارکه را گامی ارزشمند در راه اعتلای صنعت و پیشرفت اقتصادی کشور دانست و ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان شرکت برق منطقه ای اصفهان بر گسترش این همکاری ها تأکید کرد.
در ادامه، مهندس موسی رضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان از فولاد مبارکه به عنوان بزرگ ترین و خوش نام ترین مشترک برق صنعتی وزارت نیرو نام برد و گفت: این شرکت در سخت ترین لحظات به ویژه در ساعات اوج بار در تابستان ضمن مدیریت و حفظ روند تولید خود، صنعت برق کشور را نیز با همکاری و تعامل سازنده یاری کرده است.
وی با اشاره به پروژه های در حال اجرا در مجموعه پست های برق جدید فولاد مبارکه به اهمیت همکاری و تعامل سازندۀ طرفین در اجرای این پروژه ها تاکید کرد.
موسی رضایی با اشاره به سابقه طولانی و موفق بهره برداری از پست های 400 کیلوولت در شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به واگذاری بهره برداری پست زنده رود به واحد توزیع برق شرکت فولاد مبارکه و اطمینان خاطر از این شرکت درخصوص هماهنگی و رعایت کامل دستورالعمل ها، بهره برداری از پست 400 کیلوولت به شرکت فولاد مبارکه و کار تعمیرات و نگهداری از آن به برق منطقه ای اصفهان واگذار شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با اشاره به بازدید خود و هیئت همراه از ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم و روند تکمیل پروژه های توسعه ظرفیت پست های برق شرکت فولاد مبارکه شامل مجموعۀ پست های 400 کیلوولت زنده رود، پست 400 کیلوولت NIS2 و پست 63 کیلوولت MIS2 از میزان پیشرفت این پروژه ها قدردانی کرد و بر اتمام عملیات و برق دار کردن پست های NIS2 و MIS2 از طریق پست زنده رود و فعال کردن دیماند جدید خریداری شده از طریق این پست تاکید نمود.
در ادامه این جلسه، مدیر ناحیه انرژی و سیالات فولاد مبارکه با اشاره به نقش پست 400 کیلوولت زنده رود در فولاد مبارکه گفت: این پست که تامین برق واحدهای احیا مستقیم 2 (شهید خرازی) به همراه خطوط انتقال مربوطه را بر عهده دارد، با همکاری بی نظیر فولاد مبارکه و برق منطقه ای اصفهان احداث شد و در اسفندماه سال 1396 در مدار بهره برداری قرار گرفت.
عباس اکبری محمدی با اشاره به وجود دانش مطلوب و تجربه موفق بهره برداری فولاد مبارکه از این پست که بالاترین سطح ولتاژ در شبکه برق کشور را دارد و از لحاظ ایمنی و تاثیر عملکرد از اهمیت به سزایی برخوردار است، تصریح کرد: با برق دار شدن پست های جدید، ضمن انتقال قسمتی از بار الکتریکی شرکت به پست جدید، پایداری تامین برق شرکت افزایش می یابد و محدودیت های فصلی نیز درزمینه تامین برق موردنیاز خطوط تولید کاهش می یابد.
مدیر ناحیه انرژی و سیالات فولاد مبارکه در ادامه از تشکیل کمیته مشترک متشکل از واحدهای دیسپاچینگ، سایر واحدهای مرتبط شرکت برق منطقه ای اصفهان، واحدهای اجرای پروژه های انرژی و سیالات و واحد توزیع برق فولاد مبارکه و همچنین تهیه دستورالعمل به منظور برق دار کردن پست های احداث شده شامل پست 400 کیلوولت NIS2 و پست 63 کیلوولت MIS2 خبر داد و گفت: در این جلسه با حضور مدیران و کارشناسان برق و نیروگاه فولاد مبارکه و برق منطقه ای اصفهان راهکارهای تعامل و همکاری هرچه بیشتر و به بار نشستن هرچه سریع تر پروژه های تعریف شده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
گفتنی است طی این بازدید، معاون اجرای پروژه ها و مدیر اجرای پروژه های انرژی و سیالات فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارشی از مراحل و میزان پیشرفت احداث پست های مذکور، بر تداوم همکاری تیم های فنی برق منطقه ای اصفهان جهت تکمیل و راه اندازی این پروژه ها تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید