137731

دستگاه های دولتی از قانون معادن تمکین نمی کنند

دنیای معدن - رئیس انجمن تخصصی معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی گفت: انجمن سعی دارد با همکاری سایر تشکل های این حوزه یک سری از قوانینی که وجود دارند اما اجرایی نمی شوند را به اجرا درآورد اما متأسفانه دستگاه های دولتی از آنها تمکین نمی کنند.

به گزارش دنیای معدن، حسین حسین زاده ظهر امروز در نشست خبری انجمن تخصصی معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی اظهار داشت: بخش معدن یکی از بخش های قانون پذیر تولید است که البته این موضوع هم دارای معایب و هم دارای مزایایی است که البته یکی از مشکلات اصلی فعالان حوزه معدن اجرایی نشدن قوانینی است که در این حوزه وضع شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در تشکل های بخش خصوصی صورت گرفته این است که ما توانسته ایم با بالاترین سطح قانون گذاری در کشور برای بخش معدن ارتباط پیدا کرده و با کمیسیون صنایع و معادن مجلس برخی از تفاهمات را داشته باشم تا مشکلات قانونی افراد فعال در حوزه معدن رفع شود.

رئیس انجمن تخصصی معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی با اشاره به حادثه ای که در معدن زمستان یورت رخ داده است، خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه دلخراش وزارتخانه قدری به خود آمده و وارد حوزه نظارت به مسائل ایمنی معادن در همه استان ها شد.

حسین زاده افزود: انجمن معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی نیز در همین راستا برخی از کلاس های آموزرشی را برگزار کرده تا هم مهندسان شاغل در معادن و هم کارگران با شرکت در آنها بتوانند اقدامات پرخطر را شناخته و آنها را انجام ندهند تا حوادثی از قبیل زمستان یورت رخ ندهد.

بانک صنعت و معدن برای 1500 نفر در اردبیل اشتغال زایی کردکرمان| معدن مس سرچشمه دومین معدن مس روباز جهان است17 معدن راکد استان کرمانشاه فعال شد

وی با بیان اینکه هم اکنون تعریف درستی از ژئوتوریسم در کشور ما وجود ندارد، تصریح کرد: برای اینکه بتوان از معادن بازدید کرد باید تمام موارد از جمله توانایی طی مسیر افراد، خودروی استاندارد و سایر مواردی از این دست سنجیده شود چراکه معدن گردشگاه طبیعی نیست که به بازدید آن بروند بلکه یک فضایی در دل زمین بوده که باید فرد بازدیدکننده راجع به آن اطلاعات کافی داشته باشد.

رئیس انجمن خصصی معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی بخش معدن را مهجور و مظلوم در مقابل سایر بخش های تولید دانست و اظهار داشت: در این بخش حتی قانون به خوبی اجرا نمی شود بسیاری از مشکلات ما به علت همین اجرایی نشدن قانون رخ می دهد.

حسین زاده تأکید کرد: ما در قانون موردی به نام پنجره واحد داریم که طبق آن باید دستگاه ها دور هم جمع شده واقدامات لازم را برای رفع موانع فعالیت معادن برطرف کنند و ماده 24 قانون هم داریم که برای حل اختلاف بین دستگاه ها است تا موضوعات مربوط به معدن کاری حل و فصل شود اما متأسفانه اصلا به اینها توجهی نمی شود.

وی بیان کرد: انجمن تخصصی معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی نیز سعی دارد با همکاری سایر تشکل های این حوزه یک سری از قوانینی که وجود دارند اما اجرایی نمی شوند را به اجرا درآورد اما متأسفانه دستگاه های دولتی از آنها تمکین نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید