137725

سرمایه گذار خارجی در ماکو کارخانه فرآوری آلومینیوم می سازد

دنیای معدن -مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: توافق اولیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی 50 میلیون دلاری با مشارکت هلدینگ ایرانی برای احداث کارخانه فرآوری آلومینیوم در این منطقه انجام شده است.

غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه بیان کرد: این طرح از مرحله تولید پروفیل تا محصولات آلومینیومی برای صادرات به اروپا و روسیه اجرا می شود که میزان اشتغال فاز نخست آن ٦٠٠ نفر است.
وی افزود: تیم سرمایه گذاری خارجی برای مکان یابی احداث کارخانه در زمینی به مساحت هشت هکتار به منطقه آزاد ماکو سفر می کند.
وی به شرایط ویژه برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و ادامه داد: مجوز این سرمایه گذاری در صورت علاقه مندی افراد در مدت یک روز صادر و امنیت آن نیز از سوی دولت تضمین می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به آماده بودن انرژی ارزان و زیرساخت های سرمایه گذاری از جمله آب، برق، گاز و فیبرنوری از بخش خصوصی داخلی و خارجی دعوت کرد تا در منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری کند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید