137721

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی چادرملو در معدن/ کارخانه آهن اسفنجی در دهه فجر افتتاح می شود

دنیای معدن -بالغ بر 11 هزار قطعه صنعتی در این شرکت بومی سازی شده است. یکی از دلایلی که چادرملو توانست ظرفیت تولید خطوط کنسانتره خود را در مجتمع معدنی افزایش دهد، استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت داخلی بوده که توان تولید سالانه هر خط تولید کنسانتره آهن را از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش داد.

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:
بالغ بر 11 هزار قطعه صنعتی در این شرکت بومی سازی شده است. یکی از دلایلی که چادرملو توانست ظرفیت تولید خطوط کنسانتره خود را در مجتمع معدنی افزایش دهد، استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت داخلی بوده که توان تولید سالانه هر خط تولید کنسانتره آهن را از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش داد.
ظاهرا فولادی ها کم کم ما را به رسمیت می شناسند و ما نیز فولادی شده ایم. امیدواریم مشکلات حل شود و کارها منطقی و کارشناسی شده انجام شود.
در مورد آخرین وضعیت D19 ، با مجوز صادر شده برای مطالعات اکتشافی D19 ، اقدامات اکتشافی در حال پیشرفت است و محیط زیست نیز نهایت همکاری را با ما می کند. البته وزارتخانه تعهداتی را به محیط زیست داده که در حال انجام است. کارهای نقشه برداری انجام شده و کارهای اکتشافی باقی مانده که به زودی با صدور پروانه اکتشاف توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.
شرکت هایی مانند گل گهر، چادرملو و سنگ آهن مرکزی باعث توسعه فولاد کشور شدند. بدون این سه معدن هیچگونه توسعه ای در زمینه تولید فولاد در کشور رخ نمی داد، مگر با واردات سنگ آهن که ما را بیش از پیش وابسته می کرد. بنابراین اگر ذخایر این معادن که در حال اتمام است، تمام شود، صنعت فولاد دچار مشکل می شود. باید بهره برداری از معادن جدید شناسایی شده، در اسرع وقت انجام شود.
شرکت چادرملو بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط برای بهره برداری از معدن خود سرمایه گذاری کرده است.
در مورد انتقال آب خلیج فارس، تا به امروز ما تمامی سهم خود را پرداخت کرده ایم. مشکل اصلی این است که با توجه به عدم انجام تعهدات از طرف بانک ها و عدم تامین نقدینگی زیادی که مورد نیاز است به مشکل خورده ایم.
در رابطه با تغییر نرخ ارز و اثر آن بر هزینه ها، طبیعی است که با افزایش ناگهانی هزینه ها همه ما دچار مشکل شده ایم. بانک ها متعهد شده بودند ۱۸۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت کنند که هنوز تامین نشده است. سهامداران به تعهدات خود عمل کرده اند و تا همین جای کار هم پیش رفته اند. به رغم تمام این مسائل، سه سهامدار این طرح، از جمله چادرملو تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند.
پروژه آهن اسفنجی تا دی ماه ۹۷ به بهره برداری می رسد. درای اوت را شروع کرده ایم و سه هفته این پروسه طول می کشد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، تولید شروع خواهد شد و امیدواریم که تا آخر دی ماه تولید ثبات پیدا کرده و تا دهه فجر به افتتاح برسد. تمام پروژه های ما نیز به همین صورت تا به تولید با ثبات نرسد، افتتاح نمی شود. در مورد این پروژه نیز به همین صورت است./می متالز

دیدگاهتان را بنویسید