137703

فعال شدن ۱۷ معدن راکد دراستان کرمانشاه

دنیای معدن - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۱۷ معدن غیرفعال استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون فعال شد.

به گزارش دنیای معدن مرکزکرمانشاه عزت الله حاصلی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طی امسال ۱۷ فقره معدن غیرفعال، با اقدامات این سازمان فعال شده و به استخراج مواد معدنی که شامل سنگ لاشه، قیر طبیعی و سنگ تزئینی است، می پردازند.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: استخراج سالیانه این معادن ۴۴۱ هزار تن و اشتغال زایی آن ها ۱۲۶ نفر است.
حاصلی درباره پهنه های مطالعاتی استان کرمانشاه گفت: این پهنه ها شامل شهرستان های گیلانغرب، سنقر و کلیایی، هرسین و اسلام آباد غرب است که در پهنه گیلانغرب، عملیات اکتشافی در محدوده هایی به مساحت ۱۲۵۰ کیلومتر مربع توسط شرکت صبا میهن به منظور کشف قیر طبیعی انجام می شود.
وی افزود: اکتشاف در پهنه سنقر و کلیایی مربوط به کانسار های فلزی به مساحت ۲۸۰۰ کیلومتر مربع است که توسط شرکت ایمیدرو در حال بررسی و مطالعه است و در شهرستان هرسین، عملیات اکتشافی در مورد سنگ های تزیینی در محدوده ۱۱۰ کیلومترمربعی انجام می شود.
حاصلی نوع عملیات مطالعاتی و اکتشافی پهنه اسلام آباد غرب را مربوط به سنگ دولومیت در مساحتی معادل ۲۶۰۰ کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: پروژه اکتشاف کانسار های رسوبی و غیرفلزی در بخش میانی استان کرمانشاه در محدوده ای به مساحت ۸۷۰۰ کیلومتر مربع در حال انجام است.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه مواد معدنی مهم استان را به ترتیب شامل بیوتین، مرمریت، فلدسپات، سنگ آهن، منگنز، دولومیت، سیلیس، سنگ لاشه، مخلوط کوهی، مارن و آهک، سنگ گچ و میکا بیان کرد.
وی گفت: استان کرمانشاه با داشتن بیش از ۱.۱ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده، حدود دو درصد از کل ذخایر معدنی کشور را دارا است و از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در سطح کشور، ۲۰ نوع آن در این استان شناسایی شده است.
حاصلی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر ذخایر بیتومین رتبه نخست کشور را دارد، اعلام کرد: این استان از نظر سنگ های تزیینی نیز دارای جایگاه مناسبی است به طوری که مرمریت شهرستان هرسین از شهرت جهانی برخوردار است.
وی درباره پروانه اکتشاف معادن استان کرمانشاه گفت: پروانه اکتشاف، مجوزی است که برای انجام عملیات اکتشاف مواد معدنی در محدوده مشخص، از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید