137698

وجود76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور در خراسان جنوبی

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: 76 درصد ذخایر زغالسنگ شناسایی شده کشور در شهرستان طبس خراسان جنوبی وجود دارد که بر این اساس می توان این شهرستان را عسلویه و قطب زغالسنگ ایران نامید.

داود شهرکی با اشاره به اینکه پهنه های زغالی شهرستان طبس حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، بیان کرد: این پهنه ها شامل مناطق مزینو، پروده و نایبندان است که ۷۶ درصد ذخایر کشف شده زغال سنگ کشور را در بر ی گیرد.

شهرکی به فعالیت ۲۷ معدن زغال سنگ در شهرستان طبس اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۹ معدن زغال کک و ۸ معدن زغال حرارتی بوده که بیش از 4 هزار نفر به صورت مستقیم در این معادن مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ذخایر قطعی زغالسنگ شناسایی شده در این استان به 840 میلیون تن رسیده است ادامه داد: زغالسنگ استخراج شده از معادن طبس به منظور استفاده در صنایع مرتبط از طریق ناوگان ریلی و حمل و نقل جاده ای به استانهای اصفهان و کرمان ارسال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در شش ماهه اول امسال از معادن زغالسنگ طبس بالغ بر یک میلیون و 190 هزار و 128 تن زغالسنگ استخراج شده است که به نسبت شش ماهه اول سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید