137664

رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه

کارکنان بلندهمت شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا در سال حمایت از کالای ایرانی علی‌رغم همۀ محدودیت‌ها و تحریم‌ها از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان‌ماه ۱۳۹۷ با تولید ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تن فولاد خام و ۱۲.۷ درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل، افتخاری دیگر آفریدند.
مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: در ۸ ماه سال ۱۳۹۷ کارکنان شرکت فولاد مبارکه با رکوردشکنی‌های پی‌درپی موفق شدند با ۵ درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۴ میلیون و ۵۰۰هزار تن فولاد خام تولید کنند.
مهندس حمیدرضا عظیمیان با اشاره به رشد ۸۶درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا گفت: در بازۀ زمانی مذکور تلاشگران این مجتمع ۸۳۹هزار تن فولاد خام تولید کردند.
وی در ادامه افزود: در شرکت فولاد هرمزگان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ۹۷۶هزار تن فولاد خام به دست توانمند کارکنان این شرکت تولید شد که رشد ۷ درصدی داشت.
مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: از این دستاورد ارزشمند در هشت‌ماهۀ منتهی به آبان سال جاری ۴ میلیون و ۵۶۴هزار تن ورق گرم در گروه فولاد مبارکه تولید شده است و از این میزان سهم خط نورد گرم فولاد مبارکه ۳ میلیون و ۷۷۹هزار تن و سهم مجتمع فولاد سبا ۷۸۵هزار تن بوده است.
وی میزان تولید گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) در سال ۱۳۹۶را ۸ میلیون و ۶۰۰هزار تن اعلام کرد و گفت: برنامۀ گروه فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۷تولید ۹ میلیون و ۴۰۰هزار تن فولاد خام است که با در نظر گرفتن نتایج عملکرد درخشان کارکنان از ابتدای سال جاری تاکنون، به‌یقین به این هدف مهم دست خواهیم یافت.
مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که میزان فروش فولاد مبارکه در هشت‌ماهۀ سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۵درصدی داشته است، گفت: این شرکت در مدت مذکور از فروش محصولات خود ۱۳هزار و ۹۲۱میلیارد تومان درآمد کسب کرد؛ همچنین در آبان‌ماه میزان فروش فولاد مبارکه به ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان رسیده است.
مهندس عظیمیان در خاتمۀ سخنان خود با تأکید بر این‌که تأمین نیاز بازارهای داخلی از اولویت‌های اصلی فولاد مبارکه است، تصریح کرد: در سال جاری نیز این شرکت ابتدا بازارهای داخلی را تأمین کرده و پس از آن با رویکرد حفظ بازارهای صادراتی، بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید