خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
سه شنبه، 20 آذر 1397 - 22:03   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  تاکید جهانگیری بر توسعه مشارکت بخش خصوصی در تامین آب و برق
  مس بر لبه چاقوی رکود
  معادن آفریقای‌جنوبی تامین‌کننده عمده سنگ منگنز دنیا
  اجرای طرح شرکت توسعه و فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ
  جمعی از نمایندگان درباره «درآمدهای معدن» به وزیر صمت و رئیس برنامه و بودجه نامه نوشتند
  سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی چادرملو در معدن/ کارخانه آهن اسفنجی در دهه فجر افتتاح می شود
  قیمت آهن ,میلگرد 1397/09/20
  وجود 4 هزار معدن غیر فعال دارای پروانه در کشور / امکان قطع واردات 10 میلیارد دلاری
 
   اخبار ورزشی  
  برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان ایمیدرو در بندرعباس
  گفتگوی خبرنگار روابط عمومی با ناظر واحد تربیت بدنی و تفریحات سالم در شرکت فولاد خوزستان
  مراسم معارفه دکتر حبیب الله رضایی به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه فولاد خوزستان برگزار شد
  کسب 4 عنوان نایب قهرمانی توسط تیمهای فولاد خوزستان؛ سکوهای افتخار زیر پای فولادمردان
  بعد از گولچ/ پرسپولیس در پرونده بن سون هم محکوم شد!
  بشار رسن یکماه دیگر پرسپولیس را ترک می کند
  آخرین فرصت اومانیا به مسئولان پارس جنوبی
  درخواست گادوین منشا از پرسپولیسی ها
  برانکو در واکنش به جلسه تمدید قراردادش: روی جزئیات صحبت کردیم
  حرف آخر سرمربی پرسپولیس برای تمدید قرارداد !
- اندازه متن: + -  کد خبر: 137645صفحه نخست » اخبار اقتصادیدوشنبه، 12 آذر 1397 - 09:52
خودروسازان ۳۰ هزار میلیارد تومان پول خواستند/ادعای زیان ۵۵۰۰ میلیارد تومانی
  

حسن قره ئی نماینده خودروسازان در برنامه تیتر امشب گفت: ظرفیت تولید در ایران دو میلیون دستگاه است. ایران جز کشورهایی است که خودرو نسبت به کشورهایی مثل هند، برزیل، مالزی، اندونزی و ترکیه تعرفه بالایی ندارد.

او افزود: هیچ جای دنیا شورای رقابت قیمت گذاری نمی کند و در همه جای دنیا قیمت گذاری چندجانبه است واینکه بگوییم خودرو در دیگر کشورها ارزان است اشتباه است. خودروسازی به دلیل اشتغال زایی زیاد و رونق بخشیدن به صنعت های دیگر کشورها سعی می کنند از صنعت خودروی داخلی خود حمایت کنند.

او گفت: بازار ژاپن از نظر شاخص های رقابتی با ایران اختلاف جدی ندارد و بازار رقابتی است و بازار ایران نیز در مقایسه با بازار ژاپن رقابتی محسوب می شود.

قره ئی افزود: افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت ارز بوده است. ممنوعیت واردات برای ثبت سفارش های جدید است. تولید خودرو در کشور بر اساس ارز 8 هزار و هشتصد تومان انجام می شود و خودروساز به فکر بازیابی قیمت است نه افزایش قیمت.

نماینده خودروسازان افزود: خودروهای خارجی نسبت به خودروهای داخلی از نظر کیفیت از کیفیت بالاتری برخوردار است اما خودروهای داخلی نیز متناسب قیمت کیفیت خود را دارد.

او درباره فرمول قیمت گذری خودرو افزود: محاسبه ها برای قیمت ها انجام شده است و اگر قرار باشد بر اساس قیمت تمام شده باشد حتما محاسبات انجام خواهد شد. فرایند محاسبه قیمت انجام میشود و به اطلاع مردم خواهد رسید.

قره ئی گفت: خوروسازان 5 هزار و 500 میلیارد تومان زیان دیده اند بنابراین با این زیان میزان تولید خودرو کاهش می یابد. سازمان حمایت در تعیین قیمت تلاش کرده جاهایی که قیمت بیشتر از حد مورد نظر باشد را قبول نکند.

او افزود: صنایع زیادی وابسته به صنعت خودرو هستند و نزدیک 60 درصد قیمت تمام شده خودرو قطعات است که شامل مواد پلیمری، فولاد، فوم، پارچه و غیره است که با توجه به افزایش 80 تا 200 درصدی بخشی قیمت ها باید بر اساس قیمت تمام شده باشد .

او افزود: سال گذشته که خودروی پراید 20 میلیون تومان بود ده میلیون وام بدون بهره می داد بنابراین اینکه خودروساز قطعه بدهد ولی تولید نداشته باشد اشتباه است.

نماینده خودروسازان گفت: سازمان حمایت تمام اطلاعات را از خودروسازان گرفته است و اطلاعات موجود است.

چرا مردم باید تاوان هزینه های سربار خودروسازان را بدهند؟سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس: دلالان، خودِ خودروسازان هستند/قطعه‎سازی در مرز توقفتوضیحات جدید وزیر صنعت درباره قیمت خودروها

رضا رضایی نماینده قطعه سازان نیز درباره سازکار تنظیم قیمت ها گفت: در شرایط فعلی که بیش از صد کارخانه قطعه سازی تعطیل شده و تعداد 200 هزار نفر از قطعه سازان بیکار شده اند ما در شرایط ایده آل نیستیم و عرضه و تقاضا شرایط عادی ندارد.

او افزود: مسئله اصلی ما افزایش قیمت نیست بلکه موضوع به روز رسانی قیمت خودرو مطرح است. قطعه سازان کشور از تحریم گذشته آسیب پذیرتر شدند و بخشی از تامین نقدینگی خودروسازان به گردن قطعه سازان افتاد، شرایط تحریم جدید نیز به مشکلات ما اضافه کرد که 70 درصد مواد اولیه را 4800 درصد افزایش داد.

او افزود: پیشنهاد ما این است که هرچه سریعتر عواملی که باعث گرانی قطعه سازی کشور شده را پیدا کنیم. در شرایطی که ارز سه برابر شد مواد اولیه پلیمر بیش از اندازه افزایش قیمت داشته است و این موجب شده که قطعه ساز حتی یک سوم قیمت را نتواند از خودروسازان دریافت کند.

رضایی با بیان اینکه قطعه سازی سرمایه ملی کشور است، گفت: جامعه قطعه سازی بیمار است. بدهی خودروسازان به قطعه سازان افزایش یافته و قیمت تمام شده قطعه بیش از 80 درصد افزایش یافته است.

او افزود: با توجه به کاهش ارزش پول کشور، اگر سی هزار میلیارد تومان به بدنه صنعت خودرو سازی تزریق نشود این صنعت به واقع درحال از بین رفتن است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار