137631

معادن زغال سنگ، گرفتار وعده‌های پوچ وزارت صنعت

دنیای معدن - دبیر انجمن زغال سنگ با بیان اینکه امروزه معادن زغال سنگ با مشکلات متعددی روبه رو هستند که حتی بخشی از آنها هم برطرف نشده است، گفت: ۴۰ روز از وعده وزارت صنعت می‌گذرد و هنوز تغییری در قیمت زغال سنگ ایجاد نشده است.

به گزارش دنیای معدن ، اواخر مهرماه امسال بود که انجمن زغال سنگ اعلام کرد" در ماه‌های اخیر مکاتبات متعددی با وزارت صنعت معدن و تجارت جهت تعیین نرخ زغال سنگ انجام داده‌ایم اما متأسفانه به هیچ نتیجه‌ای نرسیده ایم به همین جهت در مورخ 30 مهر ماه به اتفاق آرا تصمیم گرفتیم علی رغم میل باطنی جهت پرهیز از زیان دهی بیشتر معادن زغال سنگ ارسال زغال سنگ به ذوب آهن اصفهان را تا تعیین تکلیف قیمت واقعی زغال سنگ را قطع نماییم".

سعید صمدی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: بعد از انتشار این مطلب وزارت صنعت طی مکاتباتی با انجمن اعلام کرد ارسال زغال سنگ را متوقف نکنید، این مشکل را در اسرع وقت برطرف خواهیم کرد، ما نیز ارسال زغال سنگ را ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 40 روز از این وعده می‌گذرد و هنوز تغییری در قیمت زغال سنگ ایجاد نشده است، افزود: از آن تاریخ تاکنون بیش از 4 جلسه برای بررسی مشکلات معادن زغال سنگ برگزار شده ولی هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده‌ایم.

دبیر انجمن زغال سنگ تصریح کرد: امروز معادن زغال سنگ با مشکلات متعددی روبه رو هستند که حتی بخشی از آنها هم برطرف نشده است.

صمدی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر تن زغال سنگ وارداتی یک میلیون و 500 هزار تومان است اما قیمت خرید هر تن زغال سنگ داخلی 610 هزار تومان است. این در حالی است که قیمت تمام شده زغال سنگ برای معادن در هر تن 900 هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید