137563

اعلام برگزیدگان جشنواره عکس معدن/ محمد اسلامی‌راد نشان کیمیا گرفت

دنیای معدن -مراسم پایانی دومین جشنواره عکس معدن و اهدای نشان کیمیا عصر دوشنبه ۲۸ آبان ماه با معرفی برگزیدگان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، دومین جشنواره ملی عکس معدن و اهدای نشان کیمیا عصر دوشنبه ۲۸ آبان ماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

سیدمحمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود در این مراسم حضور داشته باشد اما این امر میسر نشد و به جای او، هادی مظفری مدیرکل تجسمی که پیش از آغاز مراسم پایانی جشنواره عکس معدن، نشستی با گالری‌داران به منظور بررسی همکاری‌های مشترک برای برگزاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر داشت، به این مراسم آمد.

در مراسم پایانی جشنواره عکس معدن، علاوه بر فعالان حوزه صنعت و معدن، بهرام شکوری رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران حضور داشت.

در ابتدای این مراسم، مجید مصاحبی دبیر جشنواره با ارایه گزارشی از دومین جشنواره ملی عکس معدن و اهدای نشان کیمیا گفت: دومین جشنواره ملی عکس معدن در حالی به اتمام می‌رساند که ما به نکات مهمی در این رویداد رسیدیم. نکته مهمی که ما در برگزاری جشنواره بر آن اتفاق نظر داریم این است که به دلیل اینکه معدن موضوع خاصی دارد، مطمئنا یک ذهن هنرمند و پویای هنری می‌تواند آن را به رخ بکشاند.

وی بیان کرد: این اتفاق با همکاری فعالان حوزه معدن و اساتید هنری به بار نشسته است و امیدوارم برای بهتر نتیجه گرفتن، در دوره‌های آینده از هنرمندان بیشتری بهره بگیریم.

در ادامه مهدی کرباسیان رییس سابق ایمیدرو درباره جایگاه هنر و رابطه آن با صنعت و معدن گفت: هنر مبحثی فطری برای انسان‌ها است و بعضا برخی تلاش می‌کنند تا جایگاه هنر را پایین بیاورند و این در حالی است که هنر نزد ایرانیان است و بس.

وی عنوان کرد: اگر معدن و سختی‌های کار معدن با هنر به نمایش درآید، از سختی آن می‌کاهد و آن را تلطیف می‌کند.

کرباسیان بر تاثیرگذاری هنر به ویژه هنر سینما، موسیقی و تصویر تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره عکس معدن نیز قطعا بر نمایش و انتقال مصایب و مشکلات معدن تاثیر خواهد داشت و امیدوارم بتوانیم در این حوزه از هنرمندان حمایت کنیم.

در پایان مراسم فرناز دمنابی، مجید محمدی، شبانعلی بهرامی، فرجاد جولانی به عنوان برگزیدگان دومین جشنواره ملی عکس معدن معرفی و با لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از آنها قدردانی شد.

همچنین نشان کیمیا دومین جشنواره ملی عکس معدن به محمد اسلامی راد عکاس پیشکسوت جنگ اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید