137562

استخراج از معادن لرستان ۱۵ درصد افزایش یافت

دنیای معدن - معاون سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان با اشاره به اینکه استخراج از معادن لرستان ۱۵ درصد افزایش یافته است گفت: ۳۰۰ محدوده اکتشافی در دو مرحله به مزایده گذاشته شده است.

به گزارش دنیای معدن، جمال مومیوند شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پایش تصویری معادن اظهار داشت: این پایش تصویری برای اولین بار در کشور انجام شده است، با همکاری منابع طبیعی سه سایت شن و ماسه نیز برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت در وزارت خانه انتخاب و یک طرح جایگزین برداشت های رودخانه ایی انجام شد.

وی با بیان اینکه از سال 95 تاکنون شاهد رشد 40درصدی معادن و افزایش 15درصدی استخراج معادن استان لرستان بوده ایم افزود:2 ماده معدنی جدید به مواد معدنی استان اضافه شده که این مواد از 17ماده به 19 ماده معدنی رسیده است.

معاون سازمان صنعت، معدن تجارت لرستان با اشاره به برگزاری سه مزایده پهنه های اکتشافی طی دو سال و نیم گذشته عنوان کرد: بالغ بر 300 محدوده اکتشافی در دو مرحله به مزایده گذاشته شده است، در بحث برگزاری مزایده مربوط به سایت های شن وماسه نیز برای اولین روش ونحوه عملکرد این مزایده در کشور برای استان لرستان تدوین شده است.

وی بیان کرد: تقریبا نیمی از صنایع استان را صنایع معدنی تشکیل می دهد، یک چهارم از صنایع معدنی صنایع مربوط به سنگبری ها است که در سنوات گذشته حجم اشتغال و تولید بالایی داشتند ولی متاسفانه به دلایلی طی چندسال اخیر وضعیت مناسبی ندارند ولی از ابتدای سال 97 بازدیدهای میدانی نشان می دهد رشد قابل توجهی در معادن سنگ های تزئینی به ویژه سنگ های تزئینی چینی داشته ایم.

مومیوند با بیان اینکه سال 96 حدود 25 معدن از تخفیقات جرایم دولتی بهره مند شده اند گفت: تاکنون حقوق دولتی بالغ بر 60 معدن را از سال 96 تقسیط کرده ایم و اگر بتوانیم بحث تولید کاغذ از سنگ را که یکی از مطالبات اصلی استان است به سرانجام برسانیم به طور یقین استان لرستان به دلیل وجود معادن پر اهمیت و با عیار بالا این ظرفیت را دارد به قطب تولید کاغذ از سنگ تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید