137520

طبس پایتخت فرآوری معادن کشور با محوریت زغال سنگ می شود

دنیای معدن - فرماندار طبس از تصویب پروژه فروسیلیس آلومینیوم طبس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها شهرستان طبس به پایتخت فرآوری معادن کشور با محوریت زغال سنگ و مطرح شدن به عنوان قطب زغال سنگ خاورمیانه تبدیل می شود.

به گزارش دنیای معدن، جلسه شورای سرمایه گذاری خارجی ایران با حضور اعضای هیئت سرمایه گذاری خارجی، معاون وزیر امور خارجه، معاون وزیر اقتصاد، معاون ارزی بانک مرکزی، نماینده اتاق بازرگانی، مدیرکل سرمایه گذاری وزارت صمت، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری وزارت اقتصاد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی و رئیس اداره تشریفات سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در رابطه با این جلسه اظهار داشت: در این جلسه شرکت آلمانی سرمایه گذار پروژه فروسیلیس آلومینیوم طبس با ارزش کلی سرمایه نقدی، سرمایه غیر نقدی، سرمایه ثابت و در گردش به مبلغ 177 میلیون دلار به تصویب نهایی رسید.

سیدمهدی طلایی مقدم با بیان اینکه ظرفیت تولید این پروژه سالانه 108 هزار تن است که زمینه اشتغال 540 نفر فراهم می شود افزود: پروژه فروسیلیس آلومینیوم یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار در اشتغالزایی و جلوگیری از خام فروشی زغال سنگ در شهرستان است.

وی گفت: با اجرای این پروژه ها طبس به قطب زغال سنگ خاورمیانه تبدیل می شود و به یکی از محورهای سند چشم انداز توسعه تبدیل شدن پایتخت فرآوری معادن کشور با محوریت زغال سنگ دست می یابیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: در این جلسه پروژه فروسییس آلومینیوم طبس به تصویب رسید.

همچنین در جلسه دیدار فرماندار طبس با مدیر عامل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور، طلایی مقدم بر اجرای طرح طبقه بندی کارگران شرکت زغالسنگ پروده طبس و امنیت شغلی کارگران زحمتکش زغالسنگ، خواستار اجرای طرح های صنایع جوارمعدنی طبس و تکمیل سرمایه گذاری های حوزه زغالسنگ پروده شد.

مدیر عامل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور نیز برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پایداری امنیت شغلی کارگران زغالسنگ پروده اعلام کرد: سیاست شرکت تأمین خوراک واحدهای تولیدی و فرآوری کننده موادمعدنی در خود منطقه و شهرستان طبس است و آمادگی داریم تأمین خوراک واحدهایی نظیر کک سازی، فروسیلیس آلومنیوم و سایربخش ها را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید