137492

رشد ۵۱ درصدی فروش جهانی سیمان

دنیای معدن - رشد تقاضای سیمان، فروش جهانی این ماده معدنی را طی ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی به ۸۵ میلیون و ۲۳۰هزار تن رساند که حاکی از رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

فروش جهانی سیمان طی ۱۰ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۵ میلیون و ۲۳۰هزار تن به ثبت رسید.

به گزارش دنیای معدن ، رشد تقاضای سیمان، فروش جهانی این ماده معدنی را طی ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی به ۸۵ میلیون و ۲۳۰هزار تن رساند که حاکی از رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در برنامه فروش سالانه سیمان پیش بینی شده بود که ۸۳تا ۸۵ میلیون تن سیمان در سال ۲۰۱۸ به فروش برسد این در حالی است که به دلیل افزایش تقاضا در بازارهای جهانی، فروش سیمان تنها طی مدت ۱۰ ماه از اهداف برنامه عبور کرد.

چین بزرگترین تولیدکننده سیمان جهان با ظرفیت تولید سالانه ۲.۵میلیارد تن است و نزدیک به ۶۰ درصد ظرفیت تولید سیمان جهان را دارد که تقریبا ۲۵ برابر ظرفیت تولید این ماده معدنی در ویتنام است.

اما در اواخر سال ۲۰۱۷میلادی، چین از صادرکننده جهانی کلینکر تبدیل به واردکننده سیمان شد.طی نوامبر ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ تعدادی از کارخانه های سیمان چین به دلیل آلودگی زیست محیطی و کمبود برق در زمستان تعطیل شدند. تعطیلی کارخانه ها تقاضای واردات سیمان چین را به طور چشمگیری افزایش داد و منجر به رشد صادرات این ماده معدنی در ویتنام شد.

تحلیلگران شرکت Saigon Securities Inc معتقدند که بازار سیمان ویتنام می تواند از کاهش تولید سیمان در چین به دلیل وضع قوانین جدید در این کشور بهره گیرند.

چین بزرگترین واردکننده کلینکر و سیمان از ویتنام است که طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۶ میلیون ۵۶۰ هزار تن سیمان و کلینکر به ارزش ۲۳۵ میلیون دلار از این کشور خریداری کرده است. بنگلادش، فیلیپین و تایوان به ترتیب با۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تن، ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن و یک میلیون و ۲۳۰هزار تن بیشترین میزان واردات این مواد معدنی را از ویتنام داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید