137469

آمریکا در صدر جدول صادرات قراضه آهنی جهان

دنیای معدن - با توجه به نقش فولاد در تمامی صنایع جهان، میزان تولید این محصول استراتژیک و کاربردی در حال افزایش است. بنابراین با توجه به محدود بودن منابع معدنی برای تولید فولاد، بازیافت قراضه‌های آهنی یکی از پارامترهای مهم به‌شمار می‌رود که با پیشرفت و توسعه تکنولوژی، شاهد تولید هر چه بیشتر خواهیم بود.

بازیافت و استفاده مجدد از قراضه‌های آهنی به روش‌های مختلفی از جمله شارژ آن در کوره‌های EAF و BOF برای تبدیل به شمش و سایر محصولات است. استفاده از قراضه می‌تواند تا حد زیادی موجب کاهش انرژی و افزایش بهره‌وری در تولید محصولات شود. یکی از کشورهای موفق در زمینه جمع‌آوری و بازیافت قراضه‌ها، ایالات متحده آمریکا است که توانست با راه‌اندازی و توسعه واحدها و مجموعه‌های اسقاط و جمع‌آوری قراضه آهنی در سال ۲۰۰۲، زیرساخت‌های مناسبی را در راستای حتی صادرات این محصول فراهم آورد.

یکی از بزرگ‌ترین این واحدها، شرکت آهن و فلز آمریکا (AIM) است که در ایالت مونترال واقع است و در سال ۲۰۰۴ توانست نزدیک به ۳۶۵ هزار تن قراضه آهنی را فرآوری کند.با توجه به اینکه این شرکت همچنان یکی از غول‌های این حوزه به‌شمار می‌رود، انتظار می‌رود مقدار قراضه آهنی فرآوری شده آن افزایش یافته باشد.

ایالات متحده آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده قراضه آهنی در جهان درصدد است تا با راه‌اندازی واحدهای جدید و تجهیزات فوق پیشرفته مورد استفاده خود در زمینه بازیافت آهن قراضه مانند Duplex، حجم مبادلات این محصول را افزایش دهد. با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم برای اسقاط و جمع‌آوری قراضه‌ها در آمریکا، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ تغییری در جایگاه این کشور در این صنعت مشاهده نشود. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های بازیافت قراضه آهنی، جابه‌جایی این محصول در میان خطوط تولیدی است؛

آمریکا به‌دلیل سابقه طولانی خود در زمینه ساخت این‌گونه ماشین‌آلات توانست به موفقیت‌های عظیمی در این زمینه دست یابد.بیشترین میزان صادرات قراضه آهنی از آمریکا به سه کشور ترکیه، مکزیک و تایوان است که طبق آمار در سال ۲۰۱۷ به‌ترتیب ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار تن، یک میلیون و ۶۶۶ هزار تن و یک میلیون و ۳۶۹ هزار تن از این محصول به کشورهای مذکور صادر شد. کشورهای چین و کانادا نیز در جایگاه‌های چهارم و پنجم واردکننده‌های قراضه آهنی از آمریکا قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید