137426

واحدهای معدنی استان بوشهر شناسنامه دار می شوند

دنیای معدن -استاندار بوشهر گفت: با هدف دسترسی مناسب به وضعیت واحدهای معدنی استان این واحدها شناسنامه دار می شوند.

به گزارش دنیای معدن، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای معادن استان بوشهر افزود: بدون تردید مواد معدنی از ظرفیت های مهم استان بوشهر بویژه در حوزه صادرات است که باید از همه توان برای حمایت از فعالان در بخش معدن و رفع مشکلات و معضلات این حوزه بهره ببریم.
وی بیان کرد: با استفاده صحیح از معادن قابلیت ارتقا ارزش افزوده آنها وجود دارد که در این زمینه از اداره سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه های ذیربط انتظار داریم نهایت توان خود را بکار گیرند.
گراوند با تاکید بر لزوم شناسنامه دار کردن معادن استان بوشهر اظهارداشت: باید اطلاعات دقیق از معادن استان در زمینه حجم معدن، میزان ذخایر معدن، محل اجرا، میزان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم معدن جمع آوری و منتشر شود تا همه بتوانند از این بانک اطلاعاتی استفاده کنند.
وی بیان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه های مرتبط در گردآوری این بانک اطلاعاتی به منظور شناسنامه دار کردن معادن استان همکاری کنند تا در کمترین زمان ممکن این مهم محقق شود.
ازمجموع 347 معدن مصالح ساختمانی مجوز دار این استان 128 معدن فعال، 106 معدن غیرفعال و مابقی آن نیز فاقد بهره بردار است.
سالانه از معادن فعال استان بوشهر 72 درصد ظرفیت اسمی آن برداشت شده به گونه ای که از 15.8 میلیون تن ظرفیت پروانه بهره برداری سالانه 9.1 میلیون تن استخراج می شود.

دیدگاهتان را بنویسید