137425

دستور ویژه وزیر صمت و مصوبه ایمیدرو برای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه کانمین ۲۰۱۸ گفت: ذوب آهن اصفهان به‌عنوان صنعت مادر مورد حمایت جدی ما است.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی افزود: ذوب‌آهن اخیرا مسیر خوب و جدیدی را شروع کرده که امیدوارم در این راه به دستاوردهای خوبی برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این نمایشگاه از اجرای نقشه راه معدن در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: میزان استخراج سالانه معادن بسیار ناچیز است و باید آن را به ۴۰۰ میلیون تن و صادرات ۸ میلیارد دلاری این بخش را تا ۲ سال آینده به ۱۲ میلیارد دلار رساند و از خام فروشی فاصله بگیریم. جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت نیز با حضور در غرفه این شرکت با اشاره به مصوبه اخیر هیأت عامل ایمیدرو درخصوص تامین مواد اولیه ذوب‌آهن گفت: وزیر صمت دستور ویژه‌ای برای تامین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن صادر کرده و هیات عامل ایمیدرو هم برای تامین مواد اولیه ذوب‌آهن اخیرا مصوبه‌ای را گذراندند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای صادرات سنگ آهن محدودیت‌های خاصی هست از جمله عوارض که سال بعد عوارض ۵درصد امسال ۸درصد می‌شود، همچنین علاوه بر عوارض بحث عدم استفاده از معافیت‌های مالیاتی نیز وجود دارد.سرقینی با تاکید بر کمک ایمیدرو به ذوب‌آهن، گفت: ایمیدرو قرار است سنگ‌آهن بیشتری در اختیار ذوب آهن بگذارد و اولین گام را نیز در این خصوص برداشته است.اردشیر سعد محمدی قائم مقام ایمیدرو نیز با تاکید بر عزم جدی ایمیدرو در مورد کمک به ذوب آهن گفت: ایمیدرو قطعا کمک خواهد کرد تا شرایط برای تامین مواد اولیه مورد نیاز ذوب‌آهن فراهم شودو در همین راستا جلساتی نیز برای تصمیم‌گیری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید